Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اجراي طرحهاي توسعه و افزايش بهره وري
 

اجراي طرحهاي توسعه و افزايش بهره وري

ﺳﻪشنبه، 27 مرداد 1394 | Article Rating

امیرمسعود بیاتیان با بیان این که باا همت همه مديران، کارشناسان و کارکنان فولاد هرمزگان و البته با حمايت مسؤلين و متخصصين تلاش خواهيم کرد تا با ارتقاي بهره وري و پياده سازي سيستم هاي کارگروهي، اين شرکت را تا پايان سال به ظرفيت اسمي نزديک کنیم، در خصوص برنامه ها و استراتژي اين شرکت گفت: همانگونه که گزارشات و عملکردها نشان مي‌دهد، در مدت زمان کوتاهي که از بهره‌برداري اين شرکت مي‌گذرد در سايه الطاف الهي، سختکوشي و همت همکاران و حمايت‌هاي فولادمبارکه و پشتيباني هاي مردم شريف هرمزگان و مسئولين استان موفقيت‌ها و رکوردهاي خوبي در زمينه توليد به ثبت رسيده است که بنده همه اين تلاشها را ارج مي‌نهم.


شاخص سرانه توليد و مصرف فولاد هر کشور، مبين توسعه اقتصادي و صنعتي آن کشور بوده و افزايش بهينه توليد و صادرات فولاد، از عوامل توسعه پايدار، جوامع در حال رشد ميباشد.

ايران به دليل برخورداري از مواد اوليه و منابع انرژي و نيروي انساني ماهر شرايط مناسبي براي توليد فولاد است و بر همين اساس توليد 55 ميليون تن فولاد خام در چشم‌انداز 1404 از اهداف صنعت فولاد کشور مي باشد که براي تحقق آن بايد تلاش مضاعف نمود چون با هدف هنوز راه زيادي داريم.

جمهوري اسلامي ايران در سال 2014 با توليد 16 ميليون و 330 هزار تن، جايگاه پانزدهم را در جهان به خود اختصاص داد که بيانگر سهم اندک ايران در توليد اين محصول استراتژيک مي باشد.

در اين مقطع زماني که بازارهاي جهاني و کشور به شدت با کاهش قيمت مواجه است، جهت برون رفت از رکود فعلي در صنعت فولاد کشور اساسي ترين راه، ارتقاء بهره وري و کاهش قيمت تمام شده کالاي قابل صدور و رقابتي نمودن قيمت محصول با توجه به مزيتهاي نسبي در کشور و اختصاص درصدي از توليد شرکت به صادرات پايدار مي باشد.

صنعت فولاد مي تواند مشکل اشتغال مناطق مختلف را حل کند اما ايجاد ظرفيت توليد فولاد بايد بر اساس مزيت نسبي هر منطقه انجام شود، در غير اينصورت جامعه را با مشکلات فراوان مواجه مي کند.

آنچه آينده فولادهرمزگان را روشن و مطمئن مي کند علاوه بر موقعيت جغرافيايي صحيح آن، تجهيزات پيشرفته، نيروي انساني جوان و متخصص و متعهد و برخورداري از تجربه همه فولادسازان کشور بخصوص فولادمبارکه است.

فولادهرمزگان هرچند شروع خوبي داشت ولي در ادامه و در دوران رسيدن به ظرفيت نهايي و اجرايي نمودن طرح هاي توسعه بايد با عزمي جدي تر و مصمم تر و اميدوار در کوتاهترين زمان به اهداف متعالي شرکت دست يافت.

شرکت فولادهرمزگان با توجه به فعاليتهاي بسيار ارزنده و سرعت رشد بسيار خوبي که دارد و همچنين به دليل موقعيت بسيار مناسب از جمله مجاورت با آبهاي آزاد، دارا بودن ناوگان حمل ريلي، نزديکي با منابع انژري گاز و برق، نزديکي به معادن و از همه مهمتر نيروي انساني جوان و متخصص و متعهد همان گونه که تاکنون به شايستگي مسير رشد را طي نموده، در ادامه نيز با قدرت و انگيزه مضاعف مسير رشد و ترقي را طي خواهد کرد.

فولادهرمزگان با اجراي طرحهاي توسعه و افزايش بهره وري بايد نقش ارزنده خود را در صنعت فولاد کشور تکميل نمايد و با توجه به جايگاه تعريف شده، دستيابي به سهم حداکثري بازارهاي داخلي و جهاني، توليد محصولات ويژه و اجراي طرح هاي توسعه، از برنامه هاي اصلي سال جاري است. علاوه بر اين ارتقاي توان اقتصادي و توانمندسازي و توسعه سرمايه انساني نيز از بخش ديگري از اين برنامه‌هاست. که اميدوارم با تلاش مضاعف مجموعه کارکنان چالش هاي موجود مرتفع و تحولي چشمگيري در وضعيت شرکت ايجاد نمايد.

همچنين پياده‌سازي نظام ها و سيستم‌هاي مديريتي، تمرکز بر بازار داخلي، حضورمداوم در بازارهاي جهاني و تقويت مشتري مداري، استفاده از ظرفيت (توليدي و پشتيباني) با ارتقاء بهره وري و بهبود نتايج اقتصادي و شاخصهاي جهاني، تاکيد بر بومي سازي(مهندسي معکوس)، توجه به مسئوليت هاي اجتماعي و ارتقاي شاخص هاي زيست محيطي، ارتقاء بهره وري نيروي انساني، کاهش شاخص حوادث از ديگر اهداف فولاد هرمزگان است که يقيناً با همت و تلاش مضاعف محقق خواهد شد.

اجراي طرح هاي توسعه‌ي فولاد هرمزگان از راهبردهاي اصلي است، فلذا در اين راه تمام توان و انرژي خود را بکار خواهيم بست. همانطور که براي دوران ابتدايي بهره برداري از حمايتهاي همه جانبه تخصصي و تجهيزاتي فولادمبارکه برخوردار بوديم در ادامه نيز در چارچوب يک برنامه مدون، اقدام خواهيم کرد.

فولاد هرمزگان توانسته با ايجاد زير ساخت هاي لازم، پرچم دار توسعه استان باشد و زمينه صنعتي شدن استان را بيش از پيش فراهم سازد و صنعت مهم واساسي فولادسازي را رونق دهد.

البته به دليل اقدامات دولت تدبير و اميد براي ايجاد آرامش و برقراري ارتباطات شرکتهاي داخلي و خارجي اميد است زمان حصول برنامه هاي توسعه و صادرات کوتاه تر شود.

در شرايط پساتحريم که با تلاش و تدبير ويژه رياست جمهوري و تيم مذاکره کننده هسته اي بوجود آمده است بايد با برنامه ريزي تلاش کنيم در راستاي انتقال دانش فني بخشهايي که دانش فني آن بومي نشده است بهره برداري لازم را بکنيم.

در برنامه هاي توسعه اي فولادهرمزگان تلاش ما براين است که از ظرفيت سرمايه گذاري خارجي در دوران پساتحريم به صورت ويژه استفاده نماييم.

اميرمسعود هراتيان مديرعامل شرکت فولادهرمزگان نيروي انساني با ارزشمندترين و مهمترين سرمايه هر سازمان دانست و درباره نقش و جايگاه اين سرمايه در فولادهرمزگان گفت: امروزه در خصوص توليد ثروت جهاني، سرمايه انساني سهم بالايي دارد و سازمانها درآمد خود را مديون نيروي انساني خود هستند که در مقايسه با نقش منابع طبيعي و مالي تأثير بيشتري دارد.

در حوزه نيروي انساني زمينه رشد و ارتقاء سطح علمي و معرفتي کارکنان و خانواده آنان از رئوس برنامه‌ها است. علاوه بر اين ارزشيابي مشاغل، توسعه کيفي منابع انساني، انضباط، ايمني و بهداشت بايد نقش‌هاي جديدتري را در سازمان ايفا کنند.

آنچه در مسير حرکت فولاد هرمزگان مهم است فضاي مثبت‌انديشي و اميد در سازمان است. اين کار از طريق ايجاد تفکر مثبت و در عين حال واقع‌‌بينانه براي کارکنان امکان ‌پذير است.

ارتباطات صادقانه علاوه ‌بر بالا بردن انگيزه کارکنان، فضاي سازماني را پر اميد و مثبت مي‌سازد و نيروي سازمان را در جهت بهبود سوق مي‌دهد.

وي با بیان این ارتباطات صادقانه علاوه ‌بر بالا بردن انگيزه کارکنان، فضاي سازماني را پر اميد و مثبت مي‌سازد و نيروي سازمان را در جهت بهبود سوق مي‌دهد گفت: با همکاري و همدلي، و تلاش و همت مضاعف خواهيم توانست برنامه‌ها و اهداف ياد شده را عملياتي و شرکت فولاد هرمزگان را در دستيابي به افتخارات ارزشمندتر رهنمون سازيم.


تصاویر
  • اجراي طرحهاي توسعه و افزايش بهره وري
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها