Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش حمل فولاد ایران از راه آهن
 

کاهش حمل فولاد ایران از راه آهن

چهارشنبه، 28 بهمن 1394 | Article Rating
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد صفر شدن ارزش افزوده حمل مواد خبرداد و گفت: سرمایه گذاری در بخش توسعه ریلی برای حمل فولاد، همانند سرمایه گذاری در مناطق محروم خواهد بود چرا که سرمایه گذاران از مزایایی همچون پرداخت مالیات معاف خواهند بود.


محسن پور سیدآقایی در همایش صنعت فولاد ایران اظهار کرد: همکاری گسترده فولاد و راه آهن زیمنه انقلاب جدی برای سرمایه گذاران فولاد خواهد بود.

وی افزود:فولاد و راه آهن در همه کشورهای دنیا دو جز به هم چسبیده هستند از این رو موفقیت هریک بدون دیگری معنا ندارد. در ایران نیز شرکت های متعدد فولادی موجود است، اما متاسفانه هنوز در این سال ها اتصال ریلی منظمی به وجود نیامنده است.

به گفته وی، حملونقل ریلی ایران در اسناد بالادستی چیزی کم ندارد. اما توسعه ریل الزام این بخش است. از سیاست های مقام مکعظم رهبری تا مصوبات دولت و قوانین مموجود همگی به این توسعه اشاره کرده اند.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سالهای اخیر، تنها 20میلیون تن فولاد از طریق راه آهن جا به جا شده است که ما بقی جابه جایی ها توسط جاده صورت گرفته است. حمل بار فولاد از راه آهن از 20میلیون تن سال 93 به 14 میلیون تن در سال 94 کاهش یافته است.

وی گفت: سهم راه آهن در این باره تا سال 92 نزولی بوده است که با تغییر سیاست های راه آهن و و تعدیل هزینهای حمل، از سال 93 روند رو به رشد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از این رو حمل مواد به 53درصد مجموع مواد معدنی رسیده است که در بسیاری از مسیرها به موازات راه آهن ، جا به جایی ها درجاده صورت گرفته است.

پورسیدآقایی با اشاره به جابه جایی فولاد سنگان نیز گفت: این مسیر نیز توسعه می یابد. از این رو قرار است صادرات سنگان تا سال 1404 به 23 میلیون تن برسد. اما این امر به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد. در غیر اینصورت صنعت فولاد در این منطقه زمین گیر می‌شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در سه سال اخیر حق دسترسی بر راه آهن کاهش یافت که از سال 92 حدود 53درصد هزینه حمل به عنوان عوارض دریاف می شده که امسال به 31 درصد کاهش یافته است. همچنین تلاش میشود این عوارض به 20درصد و در سال آیندذه کمتر از 20درصد کاهش یابد.

پورسیدآقایی گفت: یکی دیگر از مشلات پیش روی راه آهن و صنعت فولاد، مشکلات توسعه و سرمایه گذاری زیرساختی است. از این رو باتوجه به درآمدها، میزان فروش و بودجه عمرانی کشور، در آب، گاز و راه آهن مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز 15هزار میلیارد تومان است تا شبکه ریلی در حمل و نقل فولاد مواد اولیه بدست آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سالانه به سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش فولاد و مواد معدنی نیاز است، که باید سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در این باره ایجاد شود.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اتصالات در بخش فولاد، متصل نبودن بخش های دیگر فولادی به راه آهن است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مهمترین اقدامات راه آهن در سال جاری، پیشنهاد به صفر رساندن ارزش افزوده حمل مواد بوده است. از این گفته می شود سرمایه گذاران در این بخش همانند سرمایه گذاران در مناطق محروم از مزایایی همچون معافیت 10ساله از پرداخت مالیات همراه خواهند بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد که راه آهن جمهوری اسلامی ایران میتواند در راستای توسعه راه آهن برقی و توسعه بخش ریلی در کشور با وزارت صنعت همکاری کندف از این رو نسبت به تعدیل قیمت ها و کاهش ارزش افزوده حمل اقدام کرده است تا منافع بدست آمده برای توسعه کشور بیش از پیش شود.

تصاویر
  • کاهش حمل فولاد ایران از راه آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها