Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فعالیت شرکت معدنی ایران - ایتالیا در زنجیره تولید فولاد
 

فعالیت شرکت معدنی ایران - ایتالیا در زنجیره تولید فولاد

ﺳﻪشنبه، 31 فروردین 1395 | Article Rating

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت مشترک معدنی ایران با طرف ایتالیایی،‌ زنجیره فولاد از سنگ آهن تا تولید محصول نهایی را در برمی گیرد.

مهدی کرباسیان افزود: با تاسیس شرکت معدنی و صنایع معدنی ایران- ایتالیا، که تصویب آن در مراحل آخر قرار دارد، تفاهم کرده‌ایم هر چه سریع‌تر با کمک مشاوران بین‌المللی، حوزه سنگ‌آهن تا مراحل آخر فولاد را طراحی کنیم. اما مکان‌یابی صحیح برای اجرای یک پروژه از نکات بسیار مهم تلقی می‌شود. به گفته وی،‌ در سفر رییس‌جمهوری به همراه هیات اقتصادی ایران به ایتالیا قراردادهای بسیار خوبی به امضا رسید و در پی سفر نخست‌وزیر ایتالیا به ایران بخشی از این تفاهمنامه‌ها پیگیری و اقدامات جدیدی برای همکاری هرچه بیشتر در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور در دیدارهای ایمیدرو با شرکت‌های معتبر ایتالیایی دنبال شد.
کرباسیان ادامه داد: در سفر به رم، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) حدود 6.5 میلیارد یورو تفاهمنامه امضا کرد. با توجه به این موضوع و درپی سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران، ایمیدرو هفته گذشته، ۳ ملاقات مهم با شرکت‌های معتبر ایتالیایی که پیش‌تر یادداشت تفاهم با آنها امضا کرده بود را در برنامه‌های خود داشت. بدون شک ایجاد شرکت‌های مشترک بین‌المللی می‌تواند در توسعه بخش معدن و اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های بخش معدن و صنایع معدنی موثر باشد.
رییس هیات عامل ایمیدرو درباره این موضوع تصریح کرد: مکان‌یابی برای اجرای پروژه یاد شده نیز باید در ایران انجام شود. البته بدون شک این اتفاق در کنار دریای عمان و خلیج‌فارس رخ خواهد داد. کرباسیان معتقد است: با اجرای این طرح‌ها، چرخه تولید، عملیاتی خواهد شد.
رییس هیات‌عامل ایمیدرو با اشاره به دیدارهای انجام شده در سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران، بیان کرد: در کنار موضوع‌های مطرح شده، درباره پروژه فولاد مبارکه اصفهان و طرح توسعه فولاد هرمزگان به ۲برابر، تفاهمی انجام شد که در جلسه بررسی آن، مدیرعامل فولاد مبارکه نیز حضور داشت. این موضوع به مناقصه بین‌المللی رفته و شرکت‌های ایتالیایی قرار است بحث تامین مالی، قیمت و شرایط را به صورت مناسب ارائه دهند تا بتوانیم پیرو یادداشت تفاهم به مرحله قرارداد دست پیدا کنیم.
تصاویر
  • فعالیت شرکت معدنی ایران - ایتالیا در زنجیره تولید فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها