Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیشنهاد خوبی برسد، ذوب‌آهن را می‌فروشیم
 

پیشنهاد خوبی برسد، ذوب‌آهن را می‌فروشیم

یکشنبه، 30 خرداد 1395 | Article Rating
رییس هیات مدیره شستا گفت: قرار نیست شستا، ذوب‌آهن را بفروشد اما اگر قیمت مناسبی پیشنهاد شود به این اقدام دست می زند.

مرتضی لطفی تاکید کرد به هر روی، این شرکت درصدد پرداخت بدهی‌های خود است.
به گزارش استیل ایران به نقل از  ایرنا، ‌شانزدهم خردادماه اعلام شد سی ام خرداد (فردا) سازمان خصوصی‌سازی، بلوک 73درصدی سهام کنترلی شرکت ذوب‌آهن اصفهان را به وکالت از سازمان تامین اجتماعی و صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت پایه هر سهم چهار هزار و 116ریال و ارزش کل پایه 23 هزار و 642 میلیارد و 40 میلیون ریال روی میز فروش فرابورس می‌گذارد.
سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد 56درصد سهام شرکت ذوب‌آهن را به وکالت از سازمان تامین اجتماعی و 17درصد را به وکالت از صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد از کدهای معاملاتی مشمول مالیات به طور یکجا و تجمیعی در فرابورس عرضه کند.
سازمان تامین اجتماعی 23 اسفندماه سال 1391 موفق شد بلوک 56درصدی سهام ذوب‌آهن را به قیمت هر سهم پنج هزار و 111 ریال خریداری و با پرداخت چهار هزار و 500 میلیارد ریال در اول اردیبهشت‌ ماه، این معامله را قطعی کرد.
مبلغ یاد شده، 20درصد ارزش کل این بلوک بود که ارزشی بالغ بر 22هزار و 520 میلیارد ریال داشت اما اکنون به دلیل بدهی و تسویه نشدن اقساط پرداختی دوباره روی میز فروش گذاشته می‌شود.
واگذاری ذوب‌آهن اصفهان از سال 1387 آغاز اما با فراز و نشیب‌ هایی روبرو شد. 
در آخرین اقدام بلوک 53درصدی ذوب‌آهن در زمستان سال 1391 در سومین روز رقابت به دلیل طرح رد صلاحیت یکی از خریداران متوقف شد. آن زمان دو متقاضی شامل ریخته‌ گران اصفهانی از فولاد ماهان و یک کنسرسیوم از طریق کارگزاری ‌های بهین‌پویا و بانک شهر وارد میدان رقابت شدند و تا بهای چهار هزار و 894 ریال برای هر سهم رقابت کردند اما به بهانه تغییر مقررات معاملات بلوکی از قطعیت این معامله به نام خریدار حقیقی جلوگیری شد.
پیش از این نیز «احمد صادقی» مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، گفته بود براساس رای دیوان عدالت اداری انتظار می‌رود افزایش سرمایه این شرکت امسال محقق شود.
به گفته وی، برنامه افزایش 633 درصدی سرمایه شرکت ذوب آهن براساس مصوبه های مجمع فوق العاده سهامداران پیش بینی شده است و انتظار می رود از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری موضوع مالکیت زمین های شرکت ذوب آهن تعیین تکلیف شود.
صادقی افزود: دولت دهم به اشتباه بخشی از زمین های تحت تملک ذوب آهن را به منظور طرح مسکن مهر تخصیص داده بود که این شرکت با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار بازگشت این زمین ها و تعیین تکلیف آن بر اساس سند های ملکی موجود شد.
صادقی اضافه کرد: رای این دیوان سبب بازگرداندن زمین ها خواهد شد و بر همین اساس پیش بینی می شود با تعیین تکلیف زمین ها، مشکل سازمان بورس و ایراد حسابرس در زمینه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها برطرف شود.
وی افزود: تحقق هدف افزایش سرمایه شرکت به تایید حسابرس و سازمان بورس نیاز دارد و چنانچه این امر تحقق پیدا نکند، پیش بینی می شود رقم افزایش سرمایه از این محل دستکم 400 تا 500 درصد تحقق پیدا کند.
مدیرعامل ذوب آهن افزایش سرمایه این شرکت در سال 1395 را قطعی دانست و گفت: شرکت ذوب آهن مشمول اصل 141 قانون تجارت در زمینه ورشکستگی شرکت های بورسی و ناگزیر از افزایش سرمایه است و سهامداران باید متوجه باشند در این فرایند وقوع برخی اتفاق های جدید یا طرح برخی ایرادها از سوی سازمان بازرسی کل کشور یا سازمان بورس خارج از اراده مدیریت ذوب آهن است.
به گفته وی، مبنای مدیریت ذوب اهن اصفهان افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها برای امسال است و در زمینه ارزیابی دارایی ها نیز با توجه به نامه نگاری شرکت با وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعیین 15 کارشناس رسمی از سوی این وزارتخانه برای ارزیابی دارایی ها هیچ نگرانی بابت دخالت در روند افزایش سرمایه وجود ندارد.
صادقی گفت: پیش بینی می شود تا تیرماه امسال، هزینه و درآمد شرکت به نقطه سر به سر رسیده و از سویی با توجه به افزایش قیمت های جهانی از طریق صادرات بیشتر و فروش بهتر محصولات، بتوان زیان شرکت را به صفر تبدیل کرد.

تصاویر
  • پیشنهاد خوبی برسد، ذوب‌آهن را می‌فروشیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها