Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به 1329 دلار رسید

دوشنبه، 28 تیر 1395 | Article Rating
مسجل شدن شکست کودتای نظامی در ترکیه و کاهش اقبال سرمایه گذاران به خرید دارایی های کم ریسک نظیر طلا سبب شد که قیمت فلز زرد امروز کاهش یک درصدی را تجربه کند.


رویترز، در حالی که تقاضا برای خرید دارایی هایی که بهشت امن سرمایه گذاری محسوب می شوند، با ناکام ماندن کودتای نظامی در ترکیه کاهش یافته، قیمت طلا امروز ابتدا یک درصد کاهش یافت، اما بعدا بخشی این کاهش را جبران کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران به دلیل شکست کودتا در ترکیه تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بازارهای کم ریسک از خود نشان نمی دهند، روز دوشنبه ارزش دلار در برابر ین افزایش یافت.

ترکیه دامنه دستگیری مظنونان دست داشتن در کودتای نافرجام را گسترش داده و تعداد افراد بازداشت شده از میان نیروهای مسلح و قوه قضائیه را به 6 هزار تن رسانده است. دولت ترکیه اعلام کرده که کنترل کشور و اقتصاد را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در معاملات اولیه امروز یک درصد کاهش یافته و به 1323 دلار و 70 سنت رسیده بود، با اندکی ترمیم و 0.6 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1329 دلار و 27 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته بیش از 2 درصد کاهش یافت و اولین کاهش هفتگی خود در طی 7 هفته اخیر را به ثبت رساند.

قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 1329 دلار و 50 سنت رسید.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به دلیل کاهش اقدامات سرمایه گذاران برای خروج از بازارهای پرریسک، قیمت طلا تا حدودی متحمل فشار شده است.»

وی افزود: «مردم انتظار دارند که بانک های مرکزی جهان بسته های ابنساطی بیشتری را در سیاست های پولی خود بگنجانند و این موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.»

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، انتظار می رود قیمت طلا به 1313 دلار کاهش یابد.

انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا در ماه ژوئن فشار بیشتری را متوجه قیمت طلا کرده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها