Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بازار طلا آرام گرفت

چهارشنبه، 30 تیر 1395 | Article Rating

بازار طلا که فراز و نشیب‌های زیادی را در مدت اخیر تجربه کرده بود، در هفته‌ گذشت روزهای آرامی را پشت سر گذاشت و طلای ۱۸ عیار حدود هزار تومان و هر اونس طلا حدود ۱۰ دلار نوسان پیدا کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، بازار طلا پس از نوساناتی که در اواسط تیر ماه به دنبال رفراندوم انگلستان داشت، در هفته گذشته به آرامش نسبی رسید و نوسان چندانی به خود ندید شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین روز هفته گذشته ۱۱۱ هزار و ۴۰ تومان به طور متوسط در بازار آزاد عرضه شد. این روند در اوایل هفته نیز ادامه داشت و در میانه‌های هفته در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ۱۱۰ هزار فروخته شد. روز گذشته (سه شنبه) نیز تا حدودی روند معکوس داشت و مجددا از ۱۱۱ هزار تومان عبور کرد.

همچنین مثقال طلا در یک هفته گذشته حدود ۳۰۰۰ تومان در نوسان بود. این نوع طلا در پنجشنبه هفته گذشته (‌۲۴ تیر) ‌ ۴۸۱ هزار تومان در بازار عرضه شد و در روزهای بعد روند با ثباتی داشت تا اینکه در روز ۲۸ تیر به ۴۷۹ هزار تومان و ۲۹ تیر بار دیگر به نرخ ۴۸۱ هزار تومان برگشت.

اما هر اونس جهانی طلا نیز که پس از خروج بریتانا از اتحادیه اروپا سقوط قابل توجهی در بازار داشت این روزها با ثبات بیشتری همراه شده است. این نوع طلا روز ۲۴ تیر ماه ۱۳۳۳ دلار در بازار جهانی معامله شد و در ابتدای این هفته با روند افزایشی ۱۳۳۸ دلار عرضه شد. در روزهای بعد نیز بار دیگر این نوع طلا به سم کاهش حرکت کرد و در روز گذشته ۲۹ تیر ماه به ۱۳۳۲ دلار رسید.   

 قیمت طلا هفته گذشته برای نخستین بار در دو ماه اخیر با کاهش روبرو شد و بر اساس برخی گزارش‌ها به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و آمارهای اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

 نگرانی‌های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

همچنین برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط فعلی ۱۳۳۳ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۳۵۸ دلار افزایش خواهد یافت

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها