Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ذوب آهن امسال سودآور است
 

ذوب آهن امسال سودآور است

چهارشنبه، 27 مرداد 1395 | Article Rating
مدیرعامل ذوب آهن گفت: مهم ترین هدف ما در ذوب آهن از ابتدای فعالیت مدیریت جدید جلوگیری از زیان سازی بود و امسال نه تنها زیان ده نیستیم بلکه سودآور نیز خواهیم بود.


احمد صادقی امروز در مورد عملکرد سال جاری شرکت اظهار کرد: مهم ترین هدف ما در ذوب آهن از ابتدای فعالیت مدیریت جدید جلوگیری از زیان سازی بود و امسال نه تنها زیان ده نیستیم بلکه سودآور نیز خواهیم بود.

وی در ادامه به تشریح برنامه های به کار گرفته در این شرکت برای کاهش زیان اشاره کرد و اظهار داشت: استراتژی های در نظر گرفته شده برای ذوب آهن در سال جاری تمرکز بر تولید محصولات مقاطع ساختمانی و موردنیاز صنایع مختلف، توسعه صادرات، به ثمر رساندن پروژه های کلیدی، انجام پروژه های ارتقای تولید و مدیریت مؤثر هزینه ها هستند که با قدرت در حال پیگیری هستند.

مدیرعامل ذوب آهن همچنین مدیریت هزینه های تولید را در این شرکت مؤثر دانست و افزود: هدف اصلی کاهش هزینه های تولید حفظ رقابت پذیری شرکت در بازار بوده و از این رو برنامه هایی نظیر کنترل هزینه های جاری تولید، کاهش مصرف کک در کوره بلند، تغییر ترکیب تولید و کاهش ضایعات دنبال شد.

صادقی مهم ترین برنامه میان مدت شرکت را بهره برداری از طرح توازن 2 و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی دانست و افزود: ویژگی اصلی این طرح عدم افزایش مصرف کک در مقابل افزایش کیفیت و میزان تولید است و این افزایش تولید به میزان قابل توجهی ارزش افزوده برای شرکت به ارمغان خواهد آورد و امیدواریم این طرح تا سال 98 آماده بهره برداری باشد.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با طرف خارجی در مورد ارتقای کیفیت محصولات اشاره کرد و گفت: انجام پروژه PCI سال ها به عنوان یکی از اهداف مجموعه دنبال می شد و بر اساس قرارداد بسته شده، امکان تزریق پودر زغال سنگ به کوره بلند و کاهش قابل توجه قیمت تمام شده محصولات میسر خواهد شد.

مدیرعامل ذوب آهن در خاتمه تصریح کرد: به منظور کاهش بدهی های بانکی و هزینه های مالی، شرکت در نظر دارد بخشی از دارایی های کم بازده و یا غیرمولد خود را پس از طی مراحل قانونی در ماه های آتی سال جاری به فروش برساند.

تصاویر
  • ذوب آهن امسال سودآور است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها