Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
امید به کاهش تولید، فولاد را در قله ۵ ماه اخیر نگاه داشت
 

امید به کاهش تولید، فولاد را در قله ۵ ماه اخیر نگاه داشت

جمعه، 29 مرداد 1395 | Article Rating
قیمت فولاد در معاملات روز چهارشنبه شانگهای در نزدیکی بالاترین سطح خود از ماه آوریل 2016 باقی ماند. تلاش چینی ها در خصوص کاهش ظرفیت مازاد باعث تقویت بخش فولاد و تثبیت قیمت آن شده است.

آژانس برنامه‌ریزی اقتصادی چین اعلام کرد این کشور باید به سرعت ظرفیت بخش‌های فولاد و زغال‌سنگ خود را کاهش دهد.

هلن لائو، تحلیلگر آرگونات در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «ما معتقدیم این حرکت سرعت تثبیت صنعت و کاهش ظرفیت تولید بخش‌های فولاد و زغال سنگ خواهد شد.» 

بر اساس این گزارش، در سال جاری، چین با کاهش 47 درصدی ظرفیت تولید این بخش خود آن را به 45 میلیون تن رساند. هر تن میل‌گرد در بورس آتی شانگهای با افتی 0.3 درصدی 2622 یوآن (396 دلار) معامله شد. تلاش‌های تازه برای محدودکردن تولید در تانگشان، بزرگترین شهر فولادسازی چین در میان مقررات زیست‌محیطی شدیدتر موجب حمایت قیمت‌ها شده است. چین در حدود 300 میلیون تن ظرفیت مازاد فولاد دارد -که نزدیک 3 برابر کل تولید سالانه فولاد ژاپن است- و در حال افزایش تلاش‌های خود را برای مقابله با عرضه مازاد است.

رشد اخیر قیمت فولا موجب افزایش قیمت سنگ‌آهن نیز شده است به طوری که قیمت لحظه‌ای هر تن از این ماده خام به بالای 60 دلار رسیده است.

بر اساس اطلاعات TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 3 درصدی 61 دلار و 89 سنت معامله شد. در بورس کالای دالیان نیز، قیمت هر تن سنگ‌آهن با 1.4 درصد افزایش به 437 یوآن رسید.

تصاویر
  • امید به کاهش تولید، فولاد را در قله ۵ ماه اخیر نگاه داشت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها