Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کیفیت محصولات ذوب آهن، قابل رقابت با فولادسازان برتر دنیا
 

کیفیت محصولات ذوب آهن، قابل رقابت با فولادسازان برتر دنیا

جمعه، 29 مرداد 1395 | Article Rating
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: کیفیت محصولات ذوب آهن اصفهان، قابل رقابت با فولادسازان برتر دنیاست.


 نیره پیروزبخت گفت: طرح تولید ریل ملی ذوب آهن ، که امکان تولید تیرآهن بال پهن هم در آن وجود دارد نشان دهنده روند روبه رشد و پیشرفت فناورانه در این شرکت است.
رییس سازمان ملی استاندارد که با حضور جمعی از مسوولان سازمان ملی استاندارد از بخش‌های مختلف خط تولید از جمله کارگاه تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن کارخانه ذوب آهن اصفهان بازدید کرد، در نشستی با مدیرعامل و مسوولان این شرکت، ذوب آهن اصفهان را از صنایع پیشکسوت کشور و صنعت مادر توصیف کرد و گفت: ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل ملی همه لوازم کنترل کیفی را خریداری و نصب کرده و عیوب هم شناسایی و رفع آن‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان مشتری اصلی این ریل باید در مورد کیفیت ریل ذوب آهن با این شرکت تفاهم کند، گفت: حال که ذوب‌آهن به عنوان واحد تولید داخلی با همه توان محصولی با کیفیت تولید می‌کند، راه آهن جمهوری اسلامی هم باید با این نگرش ریل ملی را ارزیابی کند که از تولید کننده داخلی حمایت شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: سازمان استاندارد هم به عنوان سازمان نظارتی با هر دوی این سازمان‌ها همکاری می‌کند تا منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از محصولات داخلی در مورد ریل ملی هم اجرا شود.

پیروزبخت گفت: ذوب آهن اصفهان که قدمت بالایی در بین صنایع کشور دارد، از همان ابتدای تاسیس، خود را بر اساس استانداردها تجهیز کرده و از سه دهه قبل در تدوین استاندردهای ملی نقش آفرینی محوری داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های افزایش کیفیت در واحدهای تولیدی، افزایش ایستگاه‌های کنترل کیفی در استقرار سامانه‌های مدیریت کیفیت است، افزود: هم اکنون ذوب آهن دستگاه‌های بسیار پیشرفته و به‌روزی برای کنترل کیفیت نصب کرده است که این اقدام گامی اساسی در کمک به تولید ملی و ارتقای کیفیت محصولات داخلی محسوب می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد ورود برخی محصولات بی‌کیفیت فولادی گفت:‌ محصولات وارداتی و تولیدی در داخل بر اساس استانداردها کنترل می‌شوند اما وقتی با مشکل کیفیت برخی محصولات مواجه هستیم که برای رفع آن باید نظارت‌هایی از سوی شرکت‌های ناظر صورت می‌گیرد تا کنترل بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان هم در این دیدار به مشکلات ا قتصادی ذوب آهن اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکلات اقدامات گسترده ای در داخل شرکت برنامه ریزی و اجرا شده است که کاهش قیمت تمام شده، تولید ریل و تیرآهن بال پهن، اجرای‌ طرح بیم بلنک در ریخته گری برای تولید تیرآهن با سایزهای بسیار بالاتر از محصولات کنونی،‌ تولید محصولات آلیاژی و استفاده از گندله برای افزایش راندمان کوره برخی از آن‌هاست.

احمد صادقی افزود: برای حل مشکلات ذوب آهن، تنها اقدامات این شرکت کافی نیست و در بیرون از اینجا هم انتظار داریم با عرضه محصولات بی کیفیت مقابله شود تا صنایعی مانند ذوب آهن که بر کیفیت محصولات خود تاکید دارند متضرر نشوند.

تصاویر
  • کیفیت محصولات ذوب آهن، قابل رقابت با فولادسازان برتر دنیا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها