Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افت حدود ۱۰ درصدی قیمت سنگ آهن
 

افت حدود ۱۰ درصدی قیمت سنگ آهن

یکشنبه، 28 شهریور 1395 | Article Rating

هنوز یک ماه از اوج گرفتن قیمت سنگ آهن نمی‌گذرد که این محصول استراتژیک معدنی در ۲۰ روز اخیر با افت حدود ۱۰ درصدی قیمت مواجه شده است.

در حالی که از سرخوشی ناشی از ثبت دومین بیشینه روی نمودار قیمت سنگ‌ آهن از ابتدای امسال یک ماه هم نگذشته بود، امروز قیمت ۵۵.۶ دلار برای هر تن از کنسانتره سنگ آهن با عیار ۶۷ درصد فوب بندرعباس به ثبت رسید.

این افت قیمت ۱۰ درصدی معادل ۵.۶ دلار طی ۲۰ روز با شیب کاهشی به ثبت رسید که البته با این وجود به نظر می‌رسد سنگ آهن به یک ثبات نسبی در بازارهای جهانی نزدیک می‌شود و از سوی دیگر نیز پروژه‌های در حال تکمیل زنجیره فولاد تا پایان امسال نوید این را می‌دهد که صادرات سنگ آهن خام جای خود را به صادرات ترابری شده با ارزش افزوده بالاتر بدهد.





دو طرح ۵ میلیون تنی گندله سازی افتتاح می‌شود

در همین راستا رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد که امسال دو طرح پنج میلیون تنی گندله سازی افتتاح خواهد شد که در نهایت با ایجاد ظرفیت معادل ۱۵ میلیون تن گندله و ۱۷ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در سال جاری، تا سال آینده زنجیره صنعت فولاد متوازن خواهد شد.

مهدی کرباسیان همچنین اظهار کرد: به ازای هر واحد محصول معدنی حداقل سه برابر ارزش افزوده ایجاد خواهد شد که این مسئله در خصوص عناصر نادر خاکی بسیار بالاتر است.

وی افزود: با وجود اینکه یادداشت تفاهم‌های خوبی با طرف خارجی برای جذب سرمایه و انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است. شرکت‌هایی که در حال مذاکره با آن‌ها هستیم ملزم به انتقال تکنولوژی روز خواهند بود و باید حتما با یک شرکت ایرانی  به عنوان شریک برای این انتقال همکاری داشته باشند.

بر اساس آمار ۵ ماهه گمرک تا کنون بیش از ۲۸۶ میلیون دلار نیز صادرات هماتیت سنگ آهن صورت گرفته است که از این میزان ۷.۹ میلیون دلار مربوط به صادرات هماتیت سنگ آهن با خلوص کمتر از ۴۰ درصد و ۲۷۸.۸ میلیون دلار مربوط به صادرات هماتیت سنگ آهن با خلوص بیشتر از ۴۰ درصد بوده است.






منبع:معدن24

تصاویر
  • افت حدود ۱۰ درصدی قیمت سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها