Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد ۱۷۸ واحدی شاخص بورس

چهارشنبه، 31 شهریور 1395 | Article Rating

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار پس از ۱۷۸ واحد رشد دوباره در نیمه کانال ۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین آیفکس توانست با پنج واحد رشد در تراز ۸۱۶ واحدی بایستد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، امروز چهارشنبه دماسنج بازار سرمایه ایران ۱۷۸ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۴۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن توانست با ۶۲.۶ واحد رشد رقم ۱۴ هزار و ۶۲۵ واحدی را تجربه کند.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۸۷ واحد صعود به رقم ۸۴ هزار و ۹۰۴ واحدی رسید در عین حال شاخص بازار اول با ۴۵ واحد رشد عدد ۵۳ هزار و ۳۹۵ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم نسبت به روز گذشته ۸۵۴ واحد بالا رفت و در نهایت در تراز ۱۶۷ هزار ۷۹۴ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۲ واحد تاثیر مثبت در دماسنج بازار سرمایه، بیشترین نقش را در روند صعودی شاخص ایفا کرد. پس از این نماد، پتروشیمی جم، توسعه معادن و فلزات و صنایع شیمیایی ایران بیشترین تاثیر مثبت را در نوسان‌های شاخص کل داشتند.

علاوه‌ بر این، نماد معاملاتی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با بیش از ۱۸ واحد تاثیر منفی در نماگر بازار بیشترین نقش منفی را در تغییرات شاخص کل برجای گذاشت. پس از آن، ماشین سازی اراک، بانک پاسارگاد و سرمایه‌گذاری سایپا بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات بازار سرمایه برجای گذاشتند.

امروز در معاملات گروه خودرویی‌ها ۱۵۵ میلیون و ۴۹۱ هزار سهم به ارزش ۲۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد وستد  شد. همچنین در گروه محصولات فلزی ۲۳ میلیون و ۴ هزار سهم به ارزش ۹ میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و در گروه قند و شکر ۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های محورسازان ایران خودرو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، سرمایه گذاری توکا فولاد پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و لیزینگ رایان سایپا پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از حراج تک قیمتی بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله بود. نماد معاملاتی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت کمباین سازی ایران بابت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره متوقف شد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۵۸ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۲۸ میلیون و ۶۴۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۵۱ هزار نوبت داد و ستد بود.

در معاملات امروز و در جریان هشتمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال ۱۳۹۵ هر سهم "زگلدشت" ۲۵۰۰ ریال کشف قیمت شد.  این نماد بانکی در وضعیت مجاز بود در این عرضه اولیه که تعداد ۱۰ میلیون سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان برای هر یک از معامله‌گران برخط سهمیه حداکثر ۴۰۰ سهمی،  در نظر گرفته شد.

علاوه بر این امروز نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شهریورماه ۱۳۹۵ در بازار عادی با محدوده دامنه نوسان ۵ درصدی قیمت گشایش یافت. لازم به ذکر است محدودیت حجمی هر سفارش خرید بابت نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شهریورماه ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۰ ورقه تعیین شد.

آیفکس امروز ۵.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱۶ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۹۷ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۸۶۲ میلیون و ۲۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۶ هزار نوبت داد و ستد بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها