Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

آمریکا تحریم‌ پتروشیمی،طلا و خودرو را معلق کرد

ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1392 | Article Rating
دولت آمریکا اعلام کرد تحریم کشورهای ثالث در زمینه تجارت با ایران در بخش پتروشیمی، فلزات گرانبها و خودرو را معلق کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد این کشور در چارچوب اجرای توافق ژنو لغو تحریم های مربوط به صادرات نفت ایران، تجارت فلزات گرانبها و خدمات مربوط به بخش خودرو را آغاز کرده است.

جی کارنی افزود: آمریکا، فرانسه، آلمان،‌ روسیه،‌ چین و اتحادیه اروپا در برابر گام های برداشته شده از سوی ایران برای تعلیق فعالیت های هسته ای حساس خود اقدام به لغو جزئی تحریم های مورد توافق با ایران می کنند.

وی در ادامه گفت: همزمان ما به اجرای کامل تحریم هایی که باقیمانده اند در دوره شش ماهه آینده ادامه می دهیم.

بر اساس این گزارش دولت آمریکا گام هایی را برای تعلیق تحریم ها علیه اتباع غیر آمریکایی که می خواهند در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی، تجارت طلا و فلزات گرانبها و ارائه خدمات و قطعات خودرو به ایران با این کشور مبادله داشته باشند برداشته است.

روز گذشته دفتر مطبوعاتی اتحادیه شورای اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیاینه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه به عنوان بخشی از آغاز اجرای برنامه اقدام مشترک، برخی تحریم‌های مشخص اعمالی بر تهران را تعلیق کرده است.

در این بیانیه آمده است: تصمیم امروز(دوشنبه) ممنوعیت تأمین پوشش بیمه‌ای و حمل‌ونقل مرتبط با فروش نفت خام ایران به خریداران کنونی را بر می‌دارد. به علاوه، ممنوعیت علیه واردات، خرید یا حمل و نقل محصولات پتروشیمی ایرانی و خدمات مرتبط تعلیق شد. به منظور ایجاد امکان برای حمل و نقل نفت خام ایرانی و محصولات پتروشیمی، ممنوعیت علیه تأمین کشتی نیز معلق شد. ممنوعیت تجارت طلا و فلزات گرانبها با دولت ایران‌، نهادهای عمومی آن و بانک مرکزی ایران نیز معلق شد. همانگونه که در برنامه اقدام مشترک پیش‌بینی شده است، آستانه نقل و انتقال مالی مجاز به و از ایران برای تسهیل تجارت مشروع با آن به میزان ده برابر افزایش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها