Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تا پایان سال ۱۵ میلیون تن سنگ آهن صادرمی شود
 

تا پایان سال ۱۵ میلیون تن سنگ آهن صادرمی شود

ﺳﻪشنبه، 27 مهر 1395 | Article Rating

در شرایطی که قیمت سنگ‌‌آهن نسبت به سال قبل بهبود نسبی پیدا کرده است، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌‌آهن ایران پیش‌بینی کرد تا پایان سال ۱۵ میلیون تن از این محصول صادر شود.

قدیر قیافه ضمن برشمردن دلایل رشد صادرات سنگ‌‌آهن در سال جاری گفت: همچنان کم و بیش صادرات سنگ‌‌آهن از ایران صورت می‌گیرد که نسبت به سال قبل رشد مناسبی داشته که البته دلیل آن این است که بازار جهانی بهبود یافته و تقاضای مناسبی برای این محصول به وجود آمده است.



وی با بیان اینکه اکنون ممنوعیت و محدودیتی درخصوص صادرات سنگ‌‌آهن اعمال نشده است، افزود: هرقدر فضا برای تجارت محصولات مختلف باز باشد سرمایه‌گذاران به آن سمت کشیده می‌شوند؛ به‌طوری که شاهد بودیم در زمانی که بسیاری از فعالان حوزه معدن در حال رفتن به سمت فرآوری سنگ‌‌آهن بودند در سال ۱۳۸۹ برای صادرات گندله و کنسانتره، محدودیت‌های صادراتی اعمال شد که می‌توان از آن به‌عنوان سیگنالی نام برد که باعث شد تا سرمایه‌گذاران از حوزه فرآوری فاصله بگیرند.

به گزارش استیل ایران، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌‌آهن ایران ادامه داد: اگر تصمیمی که در آن سال برای ایجاد محدودیت صادرات گرفته شد و باعث دور شدن واحدهای کوچک و متوسط معدنی از حوزه فرآوری شد، به وقوع نمی‌پیوست امروز جایگاه بسیار مناسبی در این حوزه به دست می‌آوردیم. قیافه درخصوص ایجاد کنسرسیوم‌های معدنی اظهار کرد: کنسرسیوم‌های معدنی هنوز به اجرای کامل نرسیده است و مهم‌ترین علت آن نبود فرهنگ کار گروهی در کشور ماست که عملا در اجرای این طرح تاخیر ایجاد می‌کند. وی افزود: این در حالی است که از سال‌های پیش انجمن سنگ‌‌آهن موضوع راه‌اندازی کنسرسیوم‌ها و تجمیع معادن کوچک و متوسط را مطرح کرد که البته امروز شاهد این هستیم که برخی واحدها به‌صورت عمودی و افقی در حال ادغام هستند و امیدواریم که دولت نیز با تخصیص مشوق‌های مورد نظر برای این امر ایجاد کنسرسیوم‌ها را سرعت بخشد و زمینه را برای بهره‌مندی از مزایای آن فراهم کند.
تصاویر
  • تا پایان سال ۱۵ میلیون تن سنگ آهن صادرمی شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها