Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برق مورد نیاز صنایع فولاد و آلومینیوم تامین می شود
 

برق مورد نیاز صنایع فولاد و آلومینیوم تامین می شود

ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1392 | Article Rating
معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام كرد: با امضای تفاهمنامه احداث نیروگاه 500 مگاواتی بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شركت سرمایه گذاری غدیر ، برق مورد نیاز صنایع مختلف از جمله فولاد و آلومینیوم در منطقه ویژه معدنی و فلزی خلیج فارس تامین می شود.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، مهدی كرباسیان در جریان امضای تفاهمنامه مذكور گفت: در فراخوان ایمیدرو برای احداث نیروگاه یاد شده كه حدود 13 سال عملیاتی نشده بود، 16 شركت اعلام آمادگی كردند كه در نهایت شركت برق و انرژی غدیر برنده شد.
وی سیاست دولت و ایمیدرو را جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و غیردولتی برای اجرای طرح های معدن و صنایع معدنی ذكر كرد و گفت: وظیفه دولت نیز فقط فراهم كردن زمینه های سرمایه گذاری و تسهیل امور برای سرمایه گذاران است.
كرباسیان به طرح های فولاد استانی نیز اشاره كرد و افزود: در 7 طرح فولاد استانی ، LC دو طرح باز شده و بقیه نیز با رفع مشكل بانك های عامل آن كه هفته گذشته انجام شد، در مسیر گشایش اعتبار قرار گرفته اند كه نخستین آن طرح فولاد نی ریز است.
رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: برای اجرای طرح فولاد نی ریز طبق قراردادی كه امروز بین ایمیدرو و شركت فولاد گستر غدیر امضا شد، در بخش آورده نقدی ، شركت مذكور 65 درصد و ایمیدرو 35 درصد مشاركت خواهند كرد و بقیه از محل فاینانس خارجی تامین خواهد شد.
كرباسیان اظهار داشت: طرح فولاد نی ریز در حال حاضر بیش از 70 درصد در بخش احیاء پیشرفت فیزیكی دارد كه امیدواریم شركت فولاد گستر غدیر به سرعت آن را تكمیل و راه اندازی كند و بخش فولاد سازی آن را نیز در مدت سه سال و حتی كمتر از آن به بهره برداری برساند.
وی گفت: برای اجرای طرح نی ریز حدود 1020 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است كه 420 میلیارد تومان از منابع شركای داخلی و بقیه به صورت فاینانس خواهد بود. همچنین قیمت سنگ آهن نیز بر اساس سیاست های دولت تعیین خواهد شد.
محمدرضا سلیمانی امیری مدیرعامل شركت سرمایه گذاری غدیر نیز در جریان امضای این تفاهمنامه گفت: این شركت در ماه های اخیر همكاری های خود را با ایمیدرو در بخش های معادن آغاز كرده و اكنون نیز با امضای تفاهمنامه امروز وارد مشاركت در بخش برق و انرژی شده است.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، تفاهمنامه احداث نیروگاه 500 مگاواتی در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و همچنین قرارداد مشاركت در ساخت و راه اندازی طرح نیمه تمام فولاد نی ریز روز دوشنبه بین مهدی كرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو ، محمدرضا سلیمانی امیری مدیرعامل شركت سرمایه گذاری غدیر و مدیران دو شركت تحت پوشش امضا شد.
این گزارش حاكیست: با امضای تفاهمنامه ای بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شركت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر ، یك نیروگاه 500 مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و مجتمع آلومینیوم المهدی احداث می شود.
بر اساس این تفاهمنامه، شركت غدیر نیروگاه مذكور را در منطقه یاد شده احداث و ظرفیت تولید خالص واقعی و انرژی تحویلی حاصل از تولید نیروگاه را به ایمیدرو می فروشد و ایمیدرو نیز نسبت به خرید برق تولیدی نیروگاه اقدام خواهد كرد.
مطابق این تفاهمنامه نیروگاه 500 مگاواتی به صورت سیكل تركیبی بوده و به روش B.O.O ( ساخت، مالكیت و بهره برداری ) احداث خواهد شد و خرید تضمینی برق نیروگاه توسط ایمیدرو نیز به صورت بلندمدت و طبق قراردادی كه با توافق طرفین تدوین می شود، انجام خواهد شد.
همچنین قرارداد سرمایه گذاری و مشاركت در ساخت، تكمیل و راه اندازی طرح نیمه تمام فولاد نی ریز روز دوشنبه بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شركت فولاد گستر غدیر سیرجان امضا شد.
مدت اجرای این قرارداد و تكمیل و اجرای طرح مطابق برنامه زمانبندی 36 ماه خواهد از زمان گشایش اعتبار اسنادی است.
نسبت مشاركت طرفین به میزان 35 درصد سهم ایمیدرو و 65 درصد طرف دوم قرارداد خواهد بود.
مطابق این قرارداد ، ایمیدرو پس از تكمیل و راه اندازی طرح ، متعهد به تامین سنگ آهن مورد نیاز كارخانه به مدت 20 سال و به قیمت روز و به هزینه مشاركت به میزان قدرالسهم طرفین است. 
تصاویر
  • برق مورد نیاز صنایع فولاد و آلومینیوم تامین می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها