Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رکورد قیمتی سنگ آهن شکسته شد
 

رکورد قیمتی سنگ آهن شکسته شد

شنبه، 29 آبان 1395 | Article Rating

بعداز نزدیک به پنج سال رکود سنگ آهن به روزهای اوج خود نزدیک می شود و در سه روز اخیر بالانربن قیمت خود در سال جاری را به ثبت رساند.

آمارهای جهانی نشان می دهد که قیمت کنسانتره سنگ آهن ۶۶ عیار و فوب بندرعباس در هفته جاری با ۷۴ دلار به پایان رساند. این در حالی است که پیش از این بالاترین قیمتی که در سال جاری از این محصول معدنی ثبت شد، ۶۶ دلار بوده است.

نمودارها بیانگر این است که بعد از شیب نزولی ملایمی که در پی ثبت اولین بیشینه قیمت سنگ آهن در سال جاری ظاهر شد، در هفته گذشته قیمت سنگ آهن با یک شیب تند خود را از حدود ۶۰ دلار به ۷۴ دلار رساند.

این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاد که پیرو سیاست‌های تکمیل چرخه ارزش فولاد به زودی در مجتمع معدنی سنگان با احداث و تکمیل کارخانه‌های تولیدی کنسانتره ظرفیتی ۱۷.۵ میلیون تنی برای این محصول ایجاد می شود.

گفته های دست اندرکاران معدن نشان می دهد، با سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال تمام سنگ آهن تولید شده در واحدهای کنسانتره فرآوری شود و خام فروشی در این حوزه به صفر برسد. در این صورت می توان این افزایش قیمت در بازار جهانی را فرصتی برای این صنعت بر شمرد.

در حالی وضعیت بازارهای جهانی معدنی رو به بهبود است که کارشناسان معتقدند شوک ناشی از انتخابات آمریکا و دونالد ترامپ، شوک غیرقابل پیش بینی در بازار سرمایه وارد خواهد کرد که این عامل در کنار افزایش تقاضای چین به  بازارهای معدنی سمت و سویی مثبت بخشیده است.

تصاویر
  • رکورد قیمتی سنگ آهن شکسته شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها