Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ظرفیت تولید آهن درکشور پایین نیامده است
 

ظرفیت تولید آهن درکشور پایین نیامده است

یکشنبه، 14 آذر 1395 | Article Rating

رکود در حوزه ساخت و ساز و کاهش صدور پروانه های ساختمانی طی سالهای گذشته باعث شده است تا بازار صنایع وابسته به صنعت ساختمان و همچنین بازار فروش محصولات ساختمانی نیز دچار رکود شود به گونه ای که معاون وزیر صنایع نیز پیش از این، از رکود در ۵۰ صنعت مرتبط با بخش ساختمان خبر داده بود.

وضعیت فروش کالاهایی چون سیمان، گچ و آهن و مصالح بهداشتی ساختمان و آهن در بازار نیز نشان می دهد که به دلیل کاهش تقاضا، فروش این محصولات نیز همچنان در رکود است.
محمد آزاد رییس اتحادیه صنف آهن فروشان درباره وضعیت بازار آهن در ۸ ماه نخست امسال گفت: در هشت ماه نخست امسال معاملات مسکن تا حدودی نسبت به سال گذشته رشد داشته است اما در بخش ساخت و ساز رونقی دیده نمی شود و هنوز در این بخش ضعیف هستیم وبخش ساخت و ساز به معنی تجاری هنوز رونق نگرفته است و شاید فقط یکسری از افرادی که به دنبال باز سازی خانه هستند اقدام به خرید می کنند.
وی افزود: محصول آهن در انبارها به اندازه نیاز مردم دپو شده است و این باعث شده کارخانه های ما به دنبال چاره اندیشی برای صادرات محصولات خودباشند و در تلاشند مازاد تولیدات خود را به کشورهای همجوار از جمله عراق صادر کنند و نگذارند که بیش از حد محصول دپو شود.
آزاد با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آهن درکشور پایین نیامده است گفت: اگر بخواهیم افزایش ظرفیت هم می توانیم ایجاد کنیم . خوشبختانه صادرات سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴خیلی رشد داشته وبیشتر کشورهای همجوار از جمله عراق، افغانستان و شیخ نشین ها نیازشان را از ایران تامین می کنند و بخشی ازآن حتی به اروپا هم صادر می شود.


تصاویر
  • ظرفیت تولید آهن درکشور پایین نیامده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها