Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

پیشنهاد ۵ حوزه برای تحول نظام بانکی

ﺳﻪشنبه، 14 دی 1395 | Article Rating

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۵ حوزه برای تحول در نظام بانکی برشمرد و گفت: ساخت نهادهای جدید پولی و بانکی، چابک سازی و کوتاه کردن فرآیندها، ارائه کالا و خدمات پولی جدید، قرار دادن ابزارهای جدید در اختیار جامعه و در پیش گرفتن رفتار مبتنی بر تسهیلات و وام و ارزش افزوده از جمله این موارد است.

نصرالله جهانگرد عصر امروز در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در میزگرد صنعت بانکی در عصر ارتباطات نوین در پاسخ به این مطلب که رئیس جمهور بر اشتغالزایی از طریق آی سی تی و اینکه می تواند این بخش نجات بخش مشکلات اشتغال کشور باشد، تاکید دارد، گفت: اعتقاد دارم که نظام بانکی و تاسیس آنها مبتنی بر ساختار سیاسی است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخشی از مخاطبان نظام بانکی، مردم و کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند، گفت: فناوری اطلاعات در نظام بانکی در حال حاضر برای جریان جاری بانکها و به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می گیرد.
جهانگرد افزود: در تسهیلات خرد و کسب و کارهای کوچک عواملی مانند شعبه و ... مبتنی بر ارزیابی مشتری و تخصیص مورد توجه است. کماکان ارائه تسهیلات منوط به شرایطی در بحث مدیریت بانکی است که می توان این موضوع را مکانیزه کرد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به سختی هایی که در تسهیلات خرد برای مردم عادی و صاحبان کسب و کار کوچک وجود دارد، تصریح کرد: در کسب و کارهای بزرگ و دولتی تامین مالی با توجه به انحصار و تمرکز در نظام بانکی و منابع پولی و اقتصادی مبتنی بر فشارهایی است.
وی به تحولات فناوری اطلاعات در دنیا اشاره کرد و گفت: نظام بانکی در دنیا از دوره استفاده آی تی عبور کرده و به عنوان ابزار تحرک آمیز به آن نگاه می کند، این در حالی است که ما هنوز وارد این مرحله نشده ایم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۵ حوزه برای تحول در  نظام بانکی برشمرد و گفت: ساخت نهادهای جدید پولی و بانکی، چابک سازی و کوتاه کردن فرآیندها، ارائه کالا و خدمات پولی جدید، قرار دادن ابزارهای جدید در اختیار جامعه  و در پیش گرفتن رفتار مبتنی بر تسهیلات و وام و ارزش افزوده از جمله این موارد است و اینها محل چالش ما با نظام بانکی است.
وی افزود: از منظر کسانی که در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران سوال هایی را مطرح می کنند چالشی با نظام بانکی دارم و آن این است که آیا خدمات بانکی بر بازار تاثیرگذار است و یا این اینکه بازار است که بر خدمات بانکی تاثیر می گذارد و چگونه نظام بانکی به توسعه کسب و کار و اشتغالزایی کمک می کند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها