Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
زمینه استفاده محصولات ذوب آهن اصفهان در طرح‌های بزرگ عراق فراهم می‌شود
 

زمینه استفاده محصولات ذوب آهن اصفهان در طرح‌های بزرگ عراق فراهم می‌شود

چهارشنبه، 15 دی 1395 | Article Rating

کارشناس ارشد صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با عقد قرارداد این شرکت با شرکت بازرگانی عام مواد  ساخت و ساز وابسته به وزارت بازرگانی عراق، زمینه استفاده محصولات ذوب آهن اصفهان در طرح های بزرگ عمرانی عراق فراهم می شود.

مهدی سرلک طی گفتگویی افزود: پیش نویس قرارداد فروش ۸ هزار تن آهن به شرکت بازرگانی عام مواد ساخت و ساز وابسته به وزارت بازرگانی عراق تهیه شده است و این قرارداد هفته آینده نهایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش ۸ هزارتُن آهن به عراق برای شرکت ذوب آهن اصفهان رقم قابل توجهی نیست در عین حال تصریح کرد: این قرارداد به این دلیل که زمینه را برای ذوب آهن اصفهان جهت تامین نیازهای طرح‌های بزرگ عراق فراهم می‌کند، با اهمیت است.

کارشناس ارشد صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه صادرات محصولات این شرکت به عراق پیش از این نیز انجام شده است، تصریح کرد: این صادرات از طریق شرکت‌های خصوصی عراق انجام شده است.

سرلک توضیح داد: شرکت‌هایی که بخواهند نیازهای طرح‌های بزرگ عمرانی عراق را تامین کنند باید تاییدیه شرکت بازرگانی عام مواد ساخت و ساز وابسته به وزارت بازرگانی این کشور را به دست آورند و به همین دلیل قرارداد ذوب آهن اصفهان با شرکت یاد شده عراقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهارکرد: نیازهای فولادی و آهن آلات طرح های بزرگ عراق هم اکنون از طریق شرکت های ترکیه ای و اوکراینی که پیش از این با شرکت بازرگانی عام مواد ساخت و ساز وابسته به وزارت بازرگانی عراق قرار داشته‌اند، تامین می‌شود.

ذوب آهن اصفهان در آستانه عقد قرارداد فروش محصولات به یک کشور اروپایی است

کارشناس ارشد صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه با اشاره به اجرایی شدن برجام و توافق هسته‌ای، گفت: برجام زمینه برقراری ارتباط مراکز صنعتی بزرگ از جمله ذوب آهن اصفهان با کشورهای جهان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از اعمال تحریم‌ها، زمینه صادرات محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان به کشورهای مختلف جهان وجود داشت، تصریح کرد: اما پس از تحریم‌ها، صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان با مشکل مواجه شد.

سرلک افزود: درحال حاضر شرکت ذوب آهن اصفهان نه در شرایط سخت پس از تحریم‌ها و نه در شرایط آسان پیش از اعمال تحریم‌ها قرار دارد اما پس از اجرایی شدن برجام، گشایشی در زمینه صادرات محصولات این شرکت به کشورهای مختلف جهان بوجود آمده است.

وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن اصفهان در آستانه عقد قرارداد فروش ۱۰ هزارتُن میلگرد به یک کشور اروپایی است.

کارشناس ارشد صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: در این زمینه بر سر قیمت و چگونگی دریافت پول از کشور اروپایی یاد شده به توافق رسیده‌ایم اما جزئیات این قرارداد را پس از نهایی شدن آن اعلام خواهیم کرد.

تصاویر
  • زمینه استفاده محصولات ذوب آهن اصفهان در طرح‌های بزرگ عراق فراهم می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها