Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد ۱.۷۵ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

شنبه، 18 دی 1395 | Article Rating

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۳ درصد کاهش به ۱۱۷۲ دلار و ۶۳ سنت رسید اما رشد قیمت هفتگی بیش از ۱.۷۵ درصدی را به ثبت رساند

در حالی که به دنبال انتشار گزارشی مثبت از بازار کار آمریکا ارزش دلار تقویت شده، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت.
 آمارهای اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا نشان داد که روند استخدام ها در ماه گذشته میلادی کند شده، اما میزان دستمزدها افزایش یافته است. ببه عقیده تحلیلگران این گزارش مثبت موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی می شود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.63 درصد کاهش به 1172 دلار و 633 سنت رسید. اما رشد قیمت هفتگی بیش از 1.75 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد قیمت هفتگی در طی 2 ماه گذشته محسوب می شود.
اما با توجه به اینکه در آستانه مراسم تحلیف، دونالد ترامپ در روز 200 ژانویه، بازارها با وضعیت عدم قطعیت مواجه اند، سرمایه گذاران پس از رسیدن قیمت طلا به بالاترین رقم از 5 دسامبر تاکنون (1184.90 دلار) در روز پنجشنبه، خط مشی محتاطانه ای را در پیش گرفته اند.
 اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «هرگونه سودی که بتواند در این روزهای اولیه سال جدید برداشت شود، مورد استقبال قرار می گیرد، به همین دلیل است که ما شاهد کاهش سبی قیمت ها هستیم.»
قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 7 دلار و 9 سنت، معادل 0.67 درصد کاهش به 1173 دلار و  4 سنت رسید.
 آمارهای اشتغال بخش کشاورزی اقتصاد آمریکا نشان داد که تعداد فرصت های شغلی در ماه دسامبر کندتر از حد انتظار رشد داشته، اما افزایش در میزان دستمزدها موجب تقویت ایده افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد.
 افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و بالا رفتن ارزش دلار می شود که هر دو از عوامل کاهش قیمت فلز زرد به شمار می روند.

 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها