Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش سرمایه دو برابری جهان فولاد سیرجان طی ۲ هفته آینده
 

افزایش سرمایه دو برابری جهان فولاد سیرجان طی ۲ هفته آینده

یکشنبه، 01 اسفند 1395 | Article Rating

معاون مالی شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: طی 2 هفته آینده با دستور افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 4 هزار میلیارد به 88 هزار میلیارد می‌رسد.

عبدالمجید مستقیمی درباره برنامه‌های این شرکت برای سال 1396 اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای ما که شامل توسعه احیا شماره ۲ آهن اسفنجی می‌شود و تفاهم‌نامه آن با یکی از شرکت‌های خارجی آماده و قرار بود در سفر اخیر رییس‌جمهوری امضا شود که متاسفانه این سفر به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در سال 1395 شرکت جهان فولاد آن‌را به بهره‌برداری رساند، طرح کارخانه بریکت‌سازی است که محصول ویژه تولید می‌کند. همچنین کارخانه ۵۰۰ هزار تنی نورد بردسیر به عنوان یکی از طرح‌های توسعه که از ۲ سال پیش آغاز شده بود در ۲۲ بهمن، افتتاح شد. این کارخانه قابلیت سالانه تولید ۶۵۰ هزار تن میلگرد ۸ تا ۳۲ را در اختیار دارد.

مستقیمی درباره طرح‌های جهان فولاد برای سال آینده افزود: یکی از طرح‌هایی که در دستورکار قرار دارد و در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی آن در شهرستان بردسیر صورت گرفت، طرح کارخانه فولاد آلیاژی ۵۰۰ هزار تنی است که مقدمات کار انجام و طرح‌های توجیهی آن آماده شده است و به زودی با تامین منابع از سوی سهام‌داران و بانک‌ها انجام خواهد شد. فرآیند انجام این طرح ۲۴ ماهه در نظر گرفته شده که امیدوار هستیم در بازه زمانی تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به موضوع فناوری این طرح گفت: فناوری این کارخانه نیز در حال بررسی است. البته هنوز مناقصه آن انجام نشده است.

به گفته مستقیمی، ۵۱ درصد از سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان متعلق به شرکت صنعتی و معدنی گل‌ گهر و ۴۹ درصد از سهام آن مربوط به صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران و شرکت‌های وابسته است.

معاون مالی شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در پاسخ به این سوال که آیا زنجیره فولاد در این شرکت در حال تکمیل است به سمت فولاد‌های آلیاژی رفته‌اید؟ بیان کرد: طرح‌های توسعه‌ای بیشتر خواهد بود اما زنجیره فولاد از آهن اسفنجی که در شرکت ما تولید می‌شود در سال 1397 توسط شمش تکمیل خواهد شد. کارخانه نورد نیز در شهرستان بردسیر قرار دارد که با تامین از کارخانه ذوب ما این زنجیره را کامل می‌کند. البته در ادامه طرح‌های توسعه‌ای (فولاد‌های آلیاژی) بحث تولید مفتول‌های فولادی نیز در دستورکار است اما این طرح در شهرستان سیرجان در منطقه ویژه اقتصادی در حال اجرا بوده و برخی ماشین‌آلات آن وارد شده است.

مستقیمی با اشاره به موضوع تامین مالی پروژه‌ها اظهار کرد: در شرایط تحریم و یا پس از آن در پساتحریم بدون شک تمامی شرکت‌ها با مشکل مالی مواجه شدند اما شرکت جهان فولاد سیرجان رایزنی‌های ویژه‌ای در بحث فاینانس‌های خارجی داشته و یک ال سی ۱۰۰ میلیون یورویی بود که ۲ ماه پیش بازگشایی شد. ۴۸ میلیون یورو آن تامین و از طریق بانک تجارت بازگشایی شد و در حال واردات قطعاتی است که از پیش سفارش داده و پیش‌پرداخت آن پرداخت شده بود. در حال حاضر ۱۰۰ کانتینر در بندرعباس تخلیه و در حال ترخیص است. همچنین ۱۶۰ دستگاه کانتینر نیز از ایتالیا بارگیری شده و در حال حمل است.

وی ادامه داد: البته افزایش سرمایه در دستورکار شرکت قرار دارد که سرمایه ۴ هزار میلیارد به ۸ هزار میلیارد برسد. این کار در ۲ هفته آینده انجام خواهد گرفت در نتیجه بخشی از منابع از طریق این بخش تامین خواهد شد.

مستقیمی معتقد است: براساس برنامه‌ای مشخص قرار است در شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان و شرکت‌های گروه گل ‌گهر تا سال ۱۳۹۸، برای ۱۶ هزار نفر اشتغال ایجاد شود. به عبارتی پس از این اتفاق دیگر فرد بیکاری در منطقه وجود نخواهد داشت. بخشی از سرمایه‌گذاری ما در شهرستان بردسیر به این دلیل بود که بیکاری در آن بیداد می‌کرد.

به گفته معاون مالی شرکت جهان فولاد سیرجان، تا به امروز در بخش احیا این شرکت حدود ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند. امیدوار هستیم در کارخانه نورد بردسیر نیز ۲۰۰ نفر مستقیم و حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

مستقیمی افزود: در سال 1397 که قرار است کارخانه ذوب ۱ میلیون تنی به بهره‌برداری برسد، ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی درباره تجهیز کارخانه نورد بطور کامل اظهار کرد: کارخانه‌ها یک راه‌اندازی سرد و یک راه‌اندازی گرم دارند. راه‌اندازی سرد این کارخانه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. بطورکلی راه‌اندازی کامل سیستم انجام شده است اما برای گرم‌کردن کوره نیازمند زمانی ۱۵ روزه هستیم. امیدوار هستیم ۱۵ روز آینده نخستین محصول را به بازار عرضه کنیم.

به گفته وی، در ابتدای سال 1397 نیز شمش ما تولید و به بازار عرضه می‌شود. یکی از موضوعات مطرحی در شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان، ارائه محصول با کیفیت است. در کارخانه احیای آهن اسفنجی نخستین محصول ۲۰ هزار تنی را به دلیل کیفیت بسیار بالا به یکی از کشورهای خارجی صادر شد. امیدواریم در واحد بردسیر با استفاده از شمش خوزستان میلگرد تولید کرده تا محصولی با کیفیت بالا به بازار عرضه شود.

مستقیمی درباره نقشه ‌راه مجتمع جهان فولاد سیرجان برای صادرات تصریح کرد: قرار است بخش عمده‌ای از تولیدات شرکت طبق برنامه‌ای که در دستورکار قرار دارد به بازارهای صادراتی عرضه شود. امسال نیز شرکت صادرات بسیار خوبی داشته است. همچنین برای نورد بردسیر با یکی از کشورهای منطقه قراردادی امضا شده که براساس آن در مرحله اول ۱۰۰ هزار تن میلگرد صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم تنها در مسیر زیرساخت‌های فولادی حرکت کرده و بتوانیم این زنجیره را تکمیل کرده و نیاز داخل و منطقه را پاسخگو باشیم.

تصاویر
  • افزایش سرمایه دو برابری جهان فولاد سیرجان طی ۲ هفته آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها