Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد چینی صنعت آمریکا را فلج کرده است
 

فولاد چینی صنعت آمریکا را فلج کرده است

شنبه، 14 اسفند 1395 | Article Rating

کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا با صراحت اعلام کرد که نتایج بررسی این نهاد نشان می دهد که واردات ورق فولاد چینی موجب آسیب جدی به صنعت ایالات متحده شده است.

به نقل از پایگاه خبری «اینوستینگ»، کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که نتایج بررسی نهایی این کمیسیون حاکی از آن است چین با دامپینگ و نیز تخصیص یارانه به صادرات لوله و آلیاژ ورق فولاد به آمریکا، به صنایع آمریکا ضربه زده است.

این بررسی می تواند مجوزی برای وضع نهایی عوارض گمرکی بر واردات ورق فولاد چینی توسط وزارت بازرگانی آمریکا شود.

پیش از این آمریکا چین را متهم کرده بود که به طور عمد قیمت فولاد را با هدف فشار بر تولید کنندگان آمریکایی پایین نگه داشته است.

ضمن اینکه ایالات متحده در برنامه خود افزایش تعرفه واردات فولاد ضدآب از چین به این کشور را از ۶۳ درصد کنونی به ۱۹۰ درصد قرار داده بود.

البته معاون امور بررسی و اصلاح تجارت وزارت اقتصاد چین در پی این اقدامات دولت آمریکا اعلام کرده بود که پکن نسبت به افزایش تعرفه گمرکی واردات فولاد به آمریکا ناامید شده است.

بر همین اساس، چند هفته پیش بود که اتحادیه اروپا با هدف کمک به صنایع فولاد خود در برابر تولید بیش از ظرفیت فولاد در چین، اقداماتی را برای افزایش قیمت فولاد چین در این کشورها اتخاذ کرد.

بنا به گفته کمیسیون اروپایی، قیمت فولاد چین در بازار اروپا پایین تر از قیمت واقعی است و از این پس واردات محصولات فولادی نظیر لوله های ضد آب چینی، مشمول تعرفه ۳۰ تا ۶۴ درصدی خواهند شد.


تصاویر
  • فولاد چینی صنعت آمریکا را فلج کرده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها