Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
در سال ۹۶ تأمین نیاز داخل اولویت اول فولاد مبارکه است
 

در سال ۹۶ تأمین نیاز داخل اولویت اول فولاد مبارکه است

شنبه، 26 فروردین 1396 | Article Rating

بهرام سبحانی با تأکید بر اینکه علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات، فولاد مبارکه با برنامه ریزی مدیریت و همت و تلاش کارکنان خود، سال ۹۵ را با توفیقات بسیار خوبی در زمینه تولید و کمک به رشد تولید ناخالص ملی سپری کرد، افزود: این دستاوردها در حالی به دست آمد که این شرکت به موازات رشد تولید، توانست با بهره برداری بخشی از طرحهای توسعه خود، ۱.۸ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه کند.

وی با تأکید بر اینکه شعار و هدف فولاد مبارکه در سال ۹۶، ارتقاء ایمنی و بهره برداری حداکثری از سرمایه گذاری های نصب شده در توسعه های شرکت فولاد مبارکه است، نقش و همراهی کارکنان را در تحقق این رویکرد مؤثر خواند و از دستیابی به رکوردهای جدید تولید در نواحی مختلف شرکت و گروه فولاد مبارکه در سال ۹۶، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این روند ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه افزایش تولید به معنای افزایش اشتغال مولد است، تصریح کرد: تولید و اشتغال همان موضوع مدنظر مقام معظم رهبری است؛ بنابراین باید این مهم در کشور نهادینه شود، چراکه جامعه ایران جوان است و برای کاهش هرچه بیشتر نرخ بیکاری لازم است که طرح توسعه‌های هدفمند را اجرا کرده و با بهره‌برداری از آنها درآمد ملی را افزایش دهیم، به خاطر داشته باشیم که در توسعه و تولید هدفمند نباید هیچوقت متوقف و محدود شویم، همیشه باید اهداف بلند پروازانه ولی واقعی را تعریف و به آن سمت حرکت کنیم.

وی از افزایش ظرفیت تولید و جهش از ۵.۴ میلیون تن به ۷.۲ میلیون تن فولاد خام، پروژه ۵ میلیون تنی کنسانتره و ۵ میلیون تنی گندله در معادن سنگان و به بهره‌برداری رساندن واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری را به عنوان اقدامات بسیار بزرگی در سطح کشور، یاد کرد و گفت: کسب این افتخارات، از آثار اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در گروه فولاد مبارکه است.

سبحانی خاطرنشان کرد: زمانی مسئولیت ما به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی و تأثیرگذار در اقتصاد کشور سنگین‌تر می‌شود که مقام معظم رهبری با حمایت همه جانبه خود از تولید داخلی، ورود کالاهایی که در کشور تولید می شوند را حرام شرعی و قانونی میدانند؛ بنابراین انتظار میرود همه کارکنان گروه فولاد مبارکه تلاش کنند تا به لحاظ کمی و کیفی، نیاز بازار داخل به محصولات فولادی را تأمین کنیم.

وی از بهره برداری هرچه سریعتر از طرح های توسعه، به عنوان یک اصل یاد کرد و ادامه داد: در پروژه های پیش رو نیز سه اصل موضوع پروژه، زمان و مبلغ طرح باید از همان ابتدا به صورت منطقی برنامه ریزی شود؛ به خاطر داشته باشیم که نباید این اصول بسیار مهم را در طول اجرای پروژه تغییر داد؛ چراکه تغییر هرکدام از آنها، بر دیگری و به طورکلی در اصل پروژه تأثیر می گذارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در این خصوص، افزود: بهره برداری از طرح های توسعه که به نوعی منافع ملی کشور را دربر می گیرد، به حمایت و پیگیری همه جانبه عوامل درون و برون سازمانی نیاز دارد و باید برای هموار کردن مسیر و رفع موانع و گلوگاه‌های احتمالی در تأمین مواد اولیه از جمله آب، گاز، برق و حمل و نقل جادهای، در اسرع وقت راه حل مناسبی ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: اساسا قابل قبول نیست که سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت کرده و نتوانیم از آن بهره برداری کنیم. به خاطر داشته باشیم یک پروژه یک ساله اگر ۵ سال به طول انجامد، علاوه بر اینکه قیمت آن پنج برابر می شود، در کنار آن چند سال تولید و سود را نیز از دست میدهیم و در پی آن با فرصت از دست رفته و زیان سرمایه گذاری نیز مواجه خواهیم بود.

سبحانی در ادامه، رعایت مسائل ایمنی و پاسداری از گوهر وجود نیروی انسانی و سرمایه شرکت را مورد تأکید قرار داد و گفت: در صورت لزوم باید دستورالعمل های ایمنی به روز شوند.

وی همچنین در خصوص استراتژی فولاد مبارکه در زمینه تولید و فروش محصولات خود تصریح کرد: در سال ۹۶نیز تأمین نیاز داخل اولویت اول فولاد مبارکه است؛ ضمن اینکه بهترین حالت این است که علاوه بر پاسخگویی کامل به بازار داخل، بخشی از تولید را به صادرات اختصاص داده و بازارهای صادراتی را نیز حفظ کنیم.


تصاویر
  • در سال ۹۶ تأمین نیاز داخل اولویت اول فولاد مبارکه است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها