Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی در ۱۲۶۵ دلار ایستاد

چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 | Article Rating

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بدنبال بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای این فلز ارزشمند را ضعیف کرد، به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته سقوط کرد.


هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۶۳.۵۵ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار اوایل روز چهارشنبه ابتدا به رکورد پایین ۱۲۶۰.۹۰ دلار سقوط کرده بود.

 

بهای معاملات نقدی طلا که هفته گذشته تا رکورد بالای ۱۲۹۴.۱۰ دلار صعود کرده بود، روز سه‌شنبه ۰.۹ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش یک روزه از دوم مارس بود.

 

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۲۶۵.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۱۰.۳۰ دلار کاهش یافته و در ۱۲۶۷.۲۰ دلار بسته شده بود.

 

بازارهای سهام آسیایی با دنبال کردن صعود وال استریت، روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی افزایش یافتند.

 

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ‌کنگ، در دو روزه معامله گذشته حرکت افزایشی طلا دچار تحلیل شده است. پس از کاهش تنش‌ها پیرامون وضعیت در کره شمالی و نتایج انتخابات فرانسه، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران افزایش یافته است و انتظار می‌رود طلا به محدوده معاملاتی ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار عقب‌نشینی کند.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پیشنهاد کرده است نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها کاهش پیدا کرده و به شرکت‌های چند ملیتی تخفیف مالیاتی قابل توجهی پیشنهاد کرده است تا سودهای خارجی خود را به آمریکا باز گردانند. برای سرمایه‌گذاران طلا این موضوع ممکن است خبر خوبی نباشد، زیرا دولت ترامپ می‌خواهد مطمئن شود ورود سرمایه کافی به بازارها از جمله بازارهای سهام یا دلار برای تامین کسری مالی انجام می‌گیرد.

 

بر اساس گزارش رویترز، به نظر می‌رسد تهدید تعطیلی دولت آمریکا که در اوایل هفته جاری جدی شده بود، روز سه‌شنبه پس از این‌که دونالد ترامپ از تقاضا برای اینکه کنگره هزینه تامین مالی ساخت دیوار در مرز مکزیک را در بودجه لحاظ کند، عقب‌نشینی کرد، ضعیف شد.

 

از سوی دیگر نگرانی‌های سیاسی در فرانسه نیز پس از این که امانوئل مکرون، نامزد میانه‌رو در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه بیشترین آرا را کسب کرد و در نظرسنجی‌ها جلوتر از مارین لوپن قرار گرفت، ضعیف شده است.

 

به گفته رابین بیهار، تحلیلگر بانک سوسیته جنرال، در حال حاضر ریسک پیروزی غیرمنتظره نامزدهای مخالف یورو تا حدودی از میان رفته است و تا زمان دور دوم انتخابات در دو هفته آینده، شاهد اُفت بیشتر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهیم بود. با این همه ضعیف‌تر شدن دلار و وجود تنشهای ژئوپلیتیکی در کره شمالی و خاورمیانه کافی خواهد بود تا طلا را در محدود ۱۲۵۰ دلار حمایت کند.

 

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، پس از اینکه شش تن افزایش ثبت کرد، روز سه‌شنبه ۰.۶۹ درصد کاهش یافت و به ۸۵۴.۲۵ تن رسید.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۶۱ دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز گذشته دو درصد سقوط کرده و به ۱۷.۵۵ دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت در یک ماه گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴۹.۱۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش، در ۷۹۸.۹۵ دلار ایستاد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها