Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازگشت امید به بازار سنگ آهن
 

بازگشت امید به بازار سنگ آهن

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 | Article Rating

سنگ آهن بازار جهانی فولاد در هفته گذشته اندکی بهبود یافت و امید را به بازار سنگ آهن بازگرداند.

سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین هفته گذشته کمی بهبود یافت و از ۶۴.۵ دلار به ۶۷.۳۰ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید.

قیمت فولاد در بازار چین بالا رفت و امید را به بازار سنگ آهن باز گرداند. با این حال در کل فعالیت بازار این ماده اولیه اندک است و همه ترجیح می دهند موجودی انبارهایشان را افزایش ندهند. اخیرا موجودی سنگ آهن وارداتی در ۳۳ بندر اصلی چین به ۱۲۰.۴۹ میلیون تن رسیده که ۹۸۰ هزار تن افت داشته است.

در همین حال در هفته گذشته بازار سنگ آهن صادراتی ایران نوساناتی داشت. آخرین قیمت کنسانتره سنگ آهن ۶۵ درصد چهارشنبه گذشته ۵۴.۵ دلار هر تن فوب ثبت شد در حالی که یک هفته قبل ۵۳.۲ دلار بود. سنگ آهن مگنتیت هم نسبت به معامله قبلی ۳۰ سنت پایین آمده ۷.۳ دلار هر تن فوب شد.

همچنین هفته گذشته در ترکیه بازار قراضه وارداتی بهبود یافت، آخرین قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ حدود ۲۶۹ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که ۴ دلار رشد هفتگی داشت و قراضه خرد شده ۲۷۴ دلار هر تن سی اف آر بود. البته فعالیت بازار اندک بود و باید دید که در آینده نزدیک تقاضا به چه سمت می رود.

در همین حال در خاور دور قراضه چین عرضه شد که فعالان بازار را متعجب ساخت. ویتنام قراضه خلوص پایین چین را در ۲۶۰ دلار هر تن سی اف آر خریداری کرد. کره نیز قراضه خرد شده چین را در ۲۶۶ دلار هر تن سی اف آر خریداری کرد. در حالی که قراضه سنگین ۲۰-۸۰ امریکا ۲۸۰ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا بود. کره ای ها علاقه ای به قراضه ژاپن نشان ندادند. تنها یک معامله در ۲۴۷.۲ دلار هر تن فوب برای قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن شنیده شد که البته ۹ دلار افت قیمت هفتگی داشت. در تایوان قراضه کانتینری امریکا ۲۴۳ تا ۲۴۷ دلار هر تن سی اف آر بود که تا ۱۰ دلار نسبت به هفته قبل افت داشته است. در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه آ۳ روسیه ۳ دلار نسبت به پیشنهاد اولیه افت داشته ۲۵۷ تا ۲۶۰ دلار هر تن سی اف آر معامله شد.

در بازار واردات بیلت جنوب شرق آسیا نیز هفته گذشته قیمت پیشنهادی ۴۰۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. در مواردی بیلت چین در ۳۸۵ تا ۳۹۰ دلارهر تن سی اف آر معامله شد.

بیلت صادراتی سی آی اس نیز ۳۸۵ تا ۳۹۰ دلار هر تن فوب شد و در ترکیه در ۴۰۰ دلار هر تن سی اف آر معامله شده است. بیلت صادراتی چین ۳۹۵ دلار هر تن فوب و در ثبات بود. قابل ذکر است در بازار داخلی چین بیلت ۳۸۹ دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده بود که نسبت به اوایل آوریل تا ۶۷ دلار افت داشته البته تا پایان هفته به ۴۱۴ دلار رسید.

در بازار داخلی ترکیه بیلت ۱۰ دلار افت داشته ۳۹۵ تا ۴۰۵ دلار هر تن درب کارخانه بدون ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده شد. بیلت صادراتی ترکیه نیز از ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار هر تن فوب به ۳۹۰ تا ۴۰۰ دلار هر تن فوب رسید.

در همین حال هفته گذشته صادر کننده های چینی قیمت پیشنهادی میلگرد را تا ۳۵ دلار بالا برده به ۴۰۰ تا ۴۱۵ دلار هر تن فوب رساندند. قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای ۱۸ دلار بالا رفت و در بازار نقدی داخلی نیز ۱۲ دلار رشد داشت.

متوسط قیمت میلگرد صادراتی سی آی اس ۴۰۵ تا ۴۲۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه و در ثبات بود. البته خریدارها معتقدند قیمت مورد نظر آن ها کمتر از ۴۰۵ دلار است.

همچنین میلگرد صادراتی ترکیه ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار هر تن فوب بود که ۱۰ دلار نسبت به هفته قبل پایین آمده است. در بازار داخلی ترکیه قیمت ۴۳۰ تا ۴۴۵ دلار هر تن درب کارخانه است.

در جنوب اروپا قیمت میلگرد دو هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ یورو ارزان تر شده در بازار داخلی ۴۲۵ تا ۴۳۰ یورو هر تن بدون ۲۲ درصد مالیات بر ارزش افزوده بود. در آلمان میلگرد ۴۸۵ یورو هر تن درب کارخانه بود. در بازار داخلی امریکا نیز ۵۹۵ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد که تغییری نداشت.

این در حالی است که در هفته گذشته بازار ورق گرم صادراتی سی آی اس ۱۰ دلار افت داشته به ۴۳۰ تا ۴۳۵ دلار هر تن فوب رسیده است.

در چین قیمت پیشنهادی ورق گرم کارخانه ها اغلب ۴۲۰ تا ۴۳۵ دلار هر تن فوب بود که ۲۵ دلار نسبت به هفته قبل پایین تر آمد. تقاضا به شدت پایین بود و فعلا فروش مقاطع بهتر از ورق است.

در شمال اروپا ورق گرم ۵۳۰ یورو هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. قیمت پیشنهادی وارداتی نیز ۵ یورو افت داشته ۴۹۳ یورو هر تن سی آی اف شد. در بازار داخلی امریکا ورق گرم ۷۱۶ دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود.

تصاویر
  • بازگشت امید به بازار سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها