Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افت قیمت کنسانتره سنگ‌آهن
 

افت قیمت کنسانتره سنگ‌آهن

یکشنبه، 31 اردیبهشت 1396 | Article Rating

در حالیکه نمودارهای جهانی نشانگر کاهش قیمت جهانی سنگ‌آهن و کنسانتره آن در ماه‌های اخیر هستند، شرکت‌های بزرگ معدنی ایران ۶۴۴ درصد رشد تولید کنسانتره سنگ آهن را در در فروردین ماه به ثبت رساندند.


بعد از دوره چندین ماهه رشد قیمت سنگ آهن و برخی دیگر از مواد معدن، این محصول در ماه های اخیر، به خصوص از ابتدای سال ۱۳۹۶ روندی نزولی را پیش گرفته است؛ به طوری که قیمت کنسانتره سنگ آهن ایران از ابتدای سال که قیمت در حوالی ۹۰ دلار داشت با بیش از ۴۰ دلار سقوط به حدود ۵۰ دلار در هر تن رسیده است.

بنا بر اطلاعات موجود تا انتهای هفته گذشته هر تن کنسانتره سنگ آهن با عیار ۶۵ درصد فوب بندرعباس ۴۸.۱ دلار، هر تن کنسانتره سنگ آهن با عیار ۶۶ درصد فوب بندرعباس ۴۹.۱ دلار و هر تن کنسانتره سنگ آهن با عیار ۶۷ درصد فوب بندرعباس۵۱.۱ دلار به فروش می رسد که نسبت ابتدای سال ۴۳.۴ درصد افت داشته است.

با این حال بر اساس گزارش‌های به دست آمده تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور در ماه فروردین، دو میلیون و ۹۸۶ هزار و ۶۵۸ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۰۱ تن بود و در مجموع می‌توان گفت که طی نخستین ماه سال ۱۳۹۶ رشدی ۶۴ درصدی صورت گرفته است.

از این میزان تولید، سهم شرکت گل گهر یک میلیون و ۵۰ هزار و ۷۵۲ تن، سهم شرکت چادرملو ۸۴۹ هزار و ۵۶۹ تن، سهم شرکت سنگ آهن مرکزی ۴۰۵ هزار و ۲۶۲ تن، سهم شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۲۳۴ هزار و ۳۲۹ تن، سهم شرکت گهر زمین ۲۷۰ هزار و ۱۹۷ تن و سهم شرکت اپال پارسیان سنگان ۱۷۶ هزار و ۵۴۹ تن کنسانتره سنگ آهن بوده است.

همچنین شش شرکت بزرگ معدنی طی ماه فروردین، ۴۸۲ هزار و ۷۵۹ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته که رقم تولید ۴۷۲ هزار و ۶۹۱ تن بود که دو درصد افزایش را نشان می دهد.

تصاویر
  • افت قیمت کنسانتره سنگ‌آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها