Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ذوب آهن اصفهان توانایی تامین کل نیاز ریلی کشور را دارد
 

ذوب آهن اصفهان توانایی تامین کل نیاز ریلی کشور را دارد

ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1396 | Article Rating

مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل‌و نقل ریلی و در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه راه‌آهن ، ریل ملی را به صورت نقدی از ذوب‌آهن اصفهان خریداری می‌کند از تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن ریل مناسب برای سرعت ۲۵۰ کیلومتر خبر داد وگفت :‌ برای استفاده سازندگان تجهیزات ریلی از منابع صندوق توسعه ملی هماهنگی لازم صورت گرفته است .

وی افزود : برای تولید ریل هیچ امکاناتی در داخل کشور وجود نداشت از سه سال پیش و در این دولت مطابق با انعقاد تفاهم نامه و سپس افتتاح پروژه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور این محصول استراتژیک در زمره محصولات فولادی ایران قرار گرفت . 

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد : در حال حاضر خط تولید ریل در ذوب آهن اصفهان فعال است و راه‌آهن نیزخوشبختانه شرایط را به گونه ای فراهم نموده که ریل تولیدشده خریداری گردد .

ذوب آهن اصفهان توانایی تامین کل نیاز ریلی کشور را دارد

وی با اشاره به اینکه نیاز کشور به محصول ریل سالانه حدود 400 هزار تن است تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان توانایی تامین کل نیاز کشور در خصوص تولید محصول ریل را دارد. 

نعمت ‌زاده بیان کرد :‌ بر این اساس علاوه بر تولید ریل برای سرعت‌های تا 250 کیلومتر در ایران می توانیم به مرحله صادرات این محصول نیز دست یابیم .

وی همچنین در خصوص تولید تجهیزات ریلی گفت :‌ آنچه که مهم است باید مقداری راه‌آهن از لحاظ تامین منابع کمک کنند و از طرف دیگری سازندگان تجهیزات اصلی بتوانند هم از فاینانس‌های خارجی و هم از صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

وی تاکید کرد :‌ در این زمینه با صندوق توسعه ملی هماهنگی صورت گرفته که به بخش داخلی تسهیلات ارزی ارائه شود تا آنها بتوانند نیازمندی‌های داخلی را تامین کنند . در مجموع همکاری‌ های بین‌المللی با شرکت‌های ایرانی در حال توسعه است.

توسعه خطوط ریلی رشد صنایع را در بر دارد

نعمت ‌زاده با اعلام حمایت از توسعه خطوط ریلی حمایت گفت :  هر چه شبکه ریلی توسعه یابد ، صنایع کشور نیز فعال تر می شوند .

وزیر صنعت با اشاره به امضای قرارداد بین یکی از واحدهای صنعتی سنگان و راه‌آهن، اظهار کرد : ‌بر این اساس یک ایستگاه بسیار بزرگی برای حمل‌و نقل مواد اولیه معدنی و تولیدات صنایع فولاد ساخته می‌شود و برای اولین بار در کشور است که بخش خصوصی صنعتی آمده به شبکه ریلی در راستای توسعه کمک می کند .

 

معاون وزیر راه و شهرسازی :

آماده خرید ریل ذوب آهن اصفهان هستیم

در ادامه نیز خیرا... خادمی  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و نقل   با اعلام توان تولید سالانه ۲۰۰ کیلو متر ریل در ذوب آهن اصفهان ، از  آمادگی خرید ریل از این شرکت فرابورسی خبر داد . 

وی گفت : در ساخت ریل ، تکنولوژی خاصی نیاز است که در دنیا 5 -6 کارخانه از جمله درکشورهای هند ، ترکیه واتریش ریل تولیدمی‌کنند.

ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلومتر ریل در ذوب آهن اصفهان محقق شده است

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ‌و نقل ضمن اعلام آمادگی در خصوص خرید ریل از ذوب آهن اصفهان ادامه داد : به دلیل گسترده شدن شبکه ریلی و افزایش فعالیت متروها ، نیاز بود این محصول استراتژیک در داخل کشورتولید شود. لذا ذوب آهن اصفهان برای تولید سالانه 200 کیلومتر ریل سرمایه گذاری نموده است.

 

تصاویر
  • ذوب آهن اصفهان توانایی تامین کل نیاز ریلی کشور را دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها