Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعدیل مثبت ۱۵۵ درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال ۹۵
 

تعدیل مثبت ۱۵۵ درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال ۹۵

یکشنبه، 18 تیر 1396 | Article Rating

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به بهبود عملکرد این شرکت در سال 95، رشد 155 درصدی سود خالص شرکت فولاد مبارکه نسبت به دوره مشابه سال گذشته محقق شد و سود واقعی هر سهم مبلغ 270 ریال به ثبت رسید.


امیرحسین نادری امروز با اشاره به وضعیت سودآوری شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: با توجه به بهبود عملکرد این شرکت در سال 95، رشد 155 درصدی سود خالص شرکت فولاد مبارکه نسبت به دوره مشابه سال گذشته محقق شد.

وی افزود: این شرکت به ازای هر سهم مبلغ 270 ریال سود در سال مالی 95 محقق کرد که در مجموع مبلغ دو هزار میلیارد تومان سود خالص این شرکت بود.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه در رابطه با قوانین و مقررات سازمان بورس برای شرکت‌های پذیرفته‌شده؛ گفت: تمام شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته‌شده‌اند باید درآمد هر سهم خود را یک ماه قبل از شروع سال مالی اعلام کنند.

نادری تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز بر اساس اولین پیش‌بینی که برای سود هر سهم برای سال مالی 95 انجام داده بود، مبلغ 119 ریال اعلام کرد که در عملکرد واقعی این دوره با تعدیل مثبت همراه شد.

*مهم­ترین دلایل رشد سودآوری شرکت فولاد مبارکه

وی مهم‌ترین دلایل تعدیل سود خالص این شرکت را بهبود تقاضا در بازار داخل و رشد قیمت‌های جهانی عنوان کرد و بیان داشت: پوشش 227 درصدی سود خالص نیز در پی بهبود عملکرد مثبت شرکت در سال مالی 95 حاصل شد و در نهایت 270 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این شرکت در حوزه تولید، خرید مواد اولیه و فروش شرایط مناسب‌تری را در سال 95 تجربه کرد و موفق شد درآمد فروش خود را 30 درصد افزایش دهد.

نادری با نگاهی به برخی آمارهای رو به رشد شرکت گفت: افزایش 30 درصدی درآمد فروش در حالی به دست آمد که در سال 95 میزان تولید شرکت به 6 میلیون و 71 هزار تن برای انواع محصولات رسید و به میزان 6 میلیون و 200 هزارتن محصول به فروش رسید که ارزش آن بیش از 10 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

وی تصریح کرد: علیرغم رشد درآمدی فولاد مبارکه، میزان خرید مواد اولیه شرکت در سال 1395 بالغ بر 2 هزار و 819 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 1394 با کاهش همراه شده است.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه در ادامه بیان داشت: بر اساس آمارها، سود عملیاتی فولاد مبارکه 85 درصد نسبت به سال مالی 94 رشد کرد و سود خالص شرکت نیز افزایش 155 درصدی را تجربه کرد.

نادری در ادامه به برخی سازوکارهای بورس برای ارائه صورت‌های مالی اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر، صورت‌های مالی شرکت بر اساس استانداردهای حسابداری به‌ صورت تلفیقی با شرکت‌های سرمایه پذیر گروه فولاد مبارکه و شرکت اصلی تهیه می‌شود.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه در پایان اظهار کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان بورس، صورت‌های مالی حسابرسی نشده تلفیقی حداکثر 90 روز پس از پایان سال مالی یعنی تا پایان خردادماه و صورت‌های مالی حسابرسی شده حداقل 10 روز قبل از تاریخ برگزاری مجمع باید بر روی سایت کدال منتشر شود.

تصاویر
  • تعدیل مثبت ۱۵۵ درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال ۹۵
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها