Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افت ۳۸ واحدی شاخص بورس

یکشنبه، 25 تیر 1396 | Article Rating

در دومین روز داد و ستدهای تالار شیشه‌ای در این هفته شاخص کل با افت ۳۸ واحدی مواجه شد و حجم معاملات به رقم ۷۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ۳۸ واحد افت نسبت به روز گذشته در تراز ۷۹ هزار و ۶۲۰ واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با ۱۵ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۳۶۷ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز کمتر از یک واحد افت کرد و شاخص بازار اول با ۵۴ واحد افت به رقم ۵۵ هزار و ۶۰ واحدی رسید، اما شاخص بازار دوم با رشد ۷۷ واحدی خود در تراز ۱۷۷ هزار و ۵۷۴ واحدی نشست.

نماد خدمات انفورماتیک، ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو هر یک به ترتیب با ۳۴، ۲۹ و هشت واحد تاثیر منفی در دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص داشتند. در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی جم و مخابرات ایران با به ترتیب ۲۴، ۱۹ و ۱۷ واحد تاثیر مثبت سعی کردند شاخص کل را در تراز بالاتری قرار دهند.

در دومین روز معاملات این هفته در گروه فلزات اساسی نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و کالسیمین با رشد کمتر از یک درصد مواجه شدند و نمادهای لوله و ماشین سازی ایران، ملی صنایع مس ایران، فرآوری معدنی ایران از جمله نمادهایی بودند که در این گروه قیمت پایانی شان کاهش پیدا کرد.

در گروه محصولات شیمیایی قیمت سهام اکثریت شرکت‌ها در کانال کاهشی قرار گرفت هر چند که این کاهش چندان ملموس نبود و تعدادی از نمادها نیز با روند افزایشی مواجه بودند. علاوه بر این اکثریت خودرویی‌ها نیز روند رو به کاهش در قیمت پایانی داشتند با این توضیح که در تعداد زیادی از این نمادها این روند کاهشی چندان ملموس نبود هرچند که نماد آهنگری تراکتورسازی ایران بیش از چهار درصد و نماد چرخش گر نزدیک به ۲.۵ درصد افت داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۰۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۶۰۸ نوبت داد و ستد بود.

از جمله داد و ستدهای درون گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نماد بانک انصار، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد امیرکبیر کاشان و ایران ترانسفو اشاره کرد. نماد بانک انصار امروز عنوان بیشترین حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد.

آیفکس نیز امروز با افت یک واحدی مواجه شد و به رقم ۹۱۰.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۱۱۶ میلیارد تومان بالغ شد که این مقدار ناشی از دست به دست شدن ۲۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۹۳۵ نوبت داد و ستد بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها