Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی در مرز ۱۲۷۰ دلار ایستاد

دوشنبه، 09 مرداد 1396 | Article Rating

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن و ضعیف ماندن دلار آمریکا، نزدیک به بالاترین قیمت یک ماه و نیم گذشته ماند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۲۶۸.۵۵ دلار ایستاد، در حالی که اوایل معاملات تا ۱۲۷۰.۹۸ دلار صعود کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۰۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۶۸.۸۰ دلار رسید.

طلا هفته گذشته حدود ۱.۱ درصد رشد کرد که سومین رشد هفتگی متوالی بود.

به گفته یوایچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیوی بانک ICBC استاندارد، بازار نسبت به اوضاع در شبه جزیره کره محتاط است و سرمایه‌ گذاران در چنین شرایطی ترجیح می‌دهند طلا خریداری کنند. همچنین به دلیل تعطیلات تابستانی در آسیا انتظار می‌رود بازارها آرام بوده و حجم معاملات کمتر باشد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با دنبال کردن عملکرد ضعیف بازارهای سهام جهانی در اواخر هفته گذشته که تحت تاثیر نتایج مالی مایوس کننده شرکتهای بزرگ روی داد، روز دوشنبه کاهش یافتند در حالی که  دلار اندکی بهبود یافت اما همچنان نزدیک به پایین‌ترین رکورد چند ماه اخیر قرار دارد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، ضعیف شدن دلار آمریکا عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا است. با این همه جنجال سیاسی بیشتر در واشنگتن و پیشرفت کره شمالی در موشک‌های بالستیک، به حمایت از قیمت طلا کمک خواهد کرد.

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، مدیران سرمایه‌ گذاری در هفته منتهی به ۲۵ ژوییه شمار قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس نیویورک هم به میزان چشم‌گیری افزایش داده و به بالاترین میزان در چهار هفته گذشته رساندند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۶.۶۹ دلار رسید. این فلز هفته گذشته ۱.۲ درصد رشد کرد که سومین رشد هفتگی متوالی بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۹۳۲.۳۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این فلز هفته گذشته حدود ۰.۵ درصد کاهش داشت. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و ۸۸۲.۵۰ دلار معامله شد. بهای معاملات این فلز هفته گذشته ۳.۸ درصد افزایش داشت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها