Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار پرتلاطم سنگ آهن
 

بازار پرتلاطم سنگ آهن

ﺳﻪشنبه، 17 مرداد 1396 | Article Rating

در هفته گذشته نوسانات قيمت سنگ آهن، همانند چند هفته اخير، در بازار چين ادامه يافت و قيمت سنگ آهن در ابتدا و انتهای هفته تقويت گرديد و در اواسط هفته با كاهش مواجه بود. در حال حاضر، به عقيده بيشتر فعالان و تحليلگران بازار، روند صعودی قيمت سنگ آهن موقتی می باشد و بنا به دلايل مختلف، امكان تداوم رشد قيمت سنگ آهن كم است. در قدم اول مهم اينست كه با توجه به افزايش مقدار توليد و عرضه آهن آلات در داخل و خارج چين و به طبع آن افزايش احتمالي ادامه روند افزايشی قيمت محصولات فولادی در بازار داخلی كم ميشود.

بعلاوه اينكه اين شرايط محدود به كشور چين نيست بلكه انتظار می رود كه عرضه سنگ آهن از سوی معادن مختلف توليدكننده در دنيا، به ويژه معادن بزرگ، در سه ماهه سوم سال ٢٠١٦ بالغ بر ١٠ ميليون تن افزايش يابد.

با توجه به اينكه تولید فولاد چین همچنان رو به بالاست فضاي کلی بازار سنگ آهن برای کوتاه مدت مثبت است ولی مازاد عرضه آن برآورد های میان مدت و درازمدت را با تردید مواجه کرده است.

پيش بيني ها از بازار به چه شكل است؟

كارشناسان معتقدند قيمت سنگ آهن تا اواخر سپتامبر (اوايل مهر) بالا مي باشد و در محدوده ٧٠ دلار با بازه ٢ دلاري بازي مي كند و بالا و پايين مي شود و نقطه سر به سر تعداد محدود معادن سنگ آهن فعال بخش خصوصی ايران 65 دلار براي عيار 62 درصد مي باشد و زير اين قيمت صادرات محدود می شود.

اما در خصوص بازار ايران در بازار سنگ آهن برای محموله های هماتيت فاين با عيار 55 تا 58 درصد ايران مشتری وجود دارد ولی مشتریان تقاضای تخفيف زياد دارند.  برای محموله های لامپ (دانه درشت) هماتيت كشورمان نيز با عيار زير 58 درصد مشتری وجود دارد البته درخواست تخفيف هم زياد است.

 

تصاویر
  • بازار پرتلاطم سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها