Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آغاز عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن در شهرستان مشگین شهر
 

آغاز عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن در شهرستان مشگین شهر

دوشنبه، 06 شهریور 1396 | Article Rating

در آئینی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن در شهرستان مشگین شهر آغاز شد.


معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت عصر یکشنبه در این آئین گفت: این کارخانه در فاز اول روزانه 500 تن خاک هماتیت را به کنسانتره آهن تبدیل خواهد کرد.

جعفر سرقینی افزود: این کارخانه بر اساس وضعیت فعلی معدن روستای موئیل طراحی شده و با افزایش میزان برداشت از این معدن ظرفیت کارخانه نیز افزایش خواهد یافت.

همچنین وی در بازدید از مراحل اکتشاف معادن فلزات گرانبها در شمال شهرستان مشگین شهر گفت: شواهد اولیه حاکی از ظرفیت بالای این منطقه بوده و پیش بینی می شود معادن مشگین شهر جز پهنه های مهم کشور باشد.
وی اظهار کرد: هم اکنون در کشور 135 پهنه معدنی تعریف شده و از این تعداد 107 پهنه برای اکتشاف واگذار شده است.

وی افزود: از تعداد 107 پهنه واگذار شده نیز تاکنون 400 محدوده امید بخش شناسایی شده است.

سرقینی گفت: در سال 95 میزان محصولات معدنی صادر شده 6/6 میلیارد دلار و واردات محصولات معدنی نیز 3 میلیارد و 200میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال 91 رشد قابل توجهی داشته است.
وی افزود: در سال 91 میزان صادرات 5/5 میلیارد دلار و میزان واردات نیز 6.5 میلیارد دلار بوده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: این ارقام نشان می دهد که در زمان دولت تدبیر و امید صادرات محصولات معدنی 15 درصد افزایش و واردات همین محصولات نیز به نصف کاهش یافته است.

شهرستان مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
معاون معدن وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سفر به استان اردبیل به همراه اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل و سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت و معدن اردبیل از پهنه های معدنی این استان بازدید کرد.

تصاویر
  • آغاز عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن در شهرستان مشگین شهر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها