Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
طرح توسعه آناهیتا گیلان شامل واحد شمش و مقاطع فولادی تا 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد
 

طرح توسعه آناهیتا گیلان شامل واحد شمش و مقاطع فولادی تا 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد

چهارشنبه، 08 شهریور 1396 | Article Rating

طرح توسعه آناهیتا گیلان شامل واحد شمش و مقاطع فولادی تا 6 ماه آینده اولین ذوب خود را خواهد گرفت.

کریم سلیمی، مدیرعامل فولاد آناهیتای گیلان به موضوع تامین شمش واحدهای نوردی پرداخت و گفت: اگر واحدهای ذوب متعهد شده اند که بار به نوردکاران تحویل دهند قطعا مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت باید فکری به حال تعرفه های شمش کرد.

وی با تاکید بر این نکته که نوردکاران در شرایط بدی به سر می برند ادامه داد: چنانچه واحدهای نوردی قادر به تامین شمش خود از بازار داخل نباشند باید شاهد آزادسازی تعرفه ها و واردات شمش بود.

 حاج سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای نوردی قادر به صادرات هستند گفت: در شرایط فعلی که قیمت های شمش افزایشی بوده به جهت افزایش قیمت تمام شده، صادرات مقرون به صرفه نبوده و با این قیمت خریدی صورت نمی گیرد. برای مثال آناهیتای گیلان پیش از این صادراتی به کشورهای همجوار داشت اما اکنون که قیمت شمش افزایش یافته صادرات واحدهای نوردی همچون ما صرفه اقتصادی ندارد و خریداران با این قیمت ها از ما خرید نمی کنند.

وی به طرح توسعه شرکت نیز اشاره داشت و گفت: طرح توسعه شرکت شامل واحد شمش و مقاطع فولادی است و به جهت تحویل کوره ها امیدوار هستیم تا ۶ ماه آینده اولین ذوب خود را بگیریم.

حاج سلیمی توضیح داد: خط تولید این کارخانه از یک شرکت هندی است و کوره ها در حال نصب هستند.

گفتنی است، فولاد آناهیتای گیلان قادر است سالانه ۳۲۰ هزار تن میلگرد ساختمانی ۸ تا ۳۲ میلی متر را تولید کند. بازار هدف کارخانه فولاد آناهیتا داخل کشور می باشد که البته طبق گفته مدیریت این مجموعه، بازارهای صادراتی درکشورهیا همچوار نیز داشته است.

تصاویر
  • طرح توسعه آناهیتا گیلان شامل واحد شمش و مقاطع فولادی تا 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها