Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
هفته وحشتناک برای بازار سنگ آهن
 

هفته وحشتناک برای بازار سنگ آهن

شنبه، 01 مهر 1396 | Article Rating

سنگ آهن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تقاضا به دلیل کاهش تولید فولاد در چین، هفته گذشته با بزرگترین کاهش هفتگی از ماه مه سال ۲۰۱۶ به این طرف روبرو شد.


قیمت معاملات تحویل فوری سنگ آهن هفته گذشته ۱۲ درصد ریزش کرد که بدترین عملکرد این کالا از ماه مه سال ۲۰۱۶ بود. در چین بهای معاملات بازار کالای دالیان برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین روند نزولی در پنج ماه گذشته بود. در سنگاپور نیز قراردادهای SGX AsiaClear حدود ۱۰ درصد کاهش هفتگی ثبت کردند.

سنگ آهن با واکنش سرمایه‌گذاران به تاثیر کاهش تولید فولاد چین که معادل نصف تولید جهان است، عقب نشینی کرده است. محدودیت تولید فولاد به تقاضا برای سنگ آهن که ماده خام فولادسازی است، لطمه بیشتری خواهد زد. تولید فولاد چین امسال به رکورد بالایی رسیده و به سنگ آهن کمک کرده است.

عامل دیگری که به مصائب بازار سنگ آهن افزود، تنزل رتبه اعتباری چین از سوی آژانس اعتبارسنجی "اس اند پی" و همچنین تهدیدهای جدید کره شمالی و تحریم‌های آمریکا بود که هجوم به سوی دارایی‌های امن را بدنبال داشت.

به گفته فان لو، تحلیلگر شرکت سینواستیل فیوچرز، محدودیت‌های محیط زیستی تاثیر جدی بر تقاضا خواهند داشت. پس از کاهش اخیر قیمت‌ها، کارخانه‌ها تمایلی به افزایش ذخایر سنگ آهن ندارند. از سوی دیگر صادرات هم به اوج فصلی رسیده و و بازار را از توازن خارج کرده است.

بر اساس اعلام شرکت متال بولتن، سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد برای تحویل فوری به بندر کینگدائو، روز جمعه ۳.۸ درصد کاهش یافت و به ۶۳.۵۶ دلار در هر تن رسید. قیمت‌ها از ابتدای سپتامبر تاکنون، هر هفته کاهش داشته‌اند. بانک مرکزی استرالیا هفته گذشته عرضه فزاینده، قیمت‌های پایین‌تر و به اوج رسیدن تولید فولاد در چین را پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اُفت قیمت سنگ آهن به ارزش سهام تولیدکنندگان آسیب زده است. در استرالیا سهام شرکت‌های بی اچ پی بیلیتون و ریتوتینتو کاهش هفتگی داشتند در حالی که ارزش سهام فورتسکیو بزرگترین کاهش هفتگی را از ماه مه داشت. سهام شرکت برزیلی واله نیز در شش روز از هفت روز گذشته کاهش یافته است.

تصاویر
  • هفته وحشتناک برای بازار سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها