Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برنامه های حال و آینده ذوب آهن از زبان مدیرعامل
 

برنامه های حال و آینده ذوب آهن از زبان مدیرعامل

شنبه، 01 مهر 1396 | Article Rating

مدیرعامل ذوب آهن برنامه های حال و آینده این شرکت فرابورسی که اخیرا" با تغییر 180 درجه ای ، از زیان 20 ریالی به سود 5 ریالی رسیده را اعلام کرد.


احمد صادقی با اشاره به پروژه های در دست اقدام شرکت ذوب آهن به روزنامه تلگراف گفت: در فاز اول برای اصلاح ساختار فنی، طرح های مرتبط با کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری شامل اصلاح ضریب HMR در کنورترها، اجرای سیستم پرعیار سازی و تبدیل آن به گندله کوره بلند جهت شارژ به عنوان سنگ آهن درشت دانه در کوره بلند و اجرای پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلندها (PCI) مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت موجود واحدها و ایجاد توازن در خطوط مختلف تولید، تعریف واقدام شده است.

وی ادامه داد: انجام این طرح ها سالانه بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد می کند. در فاز دوم نیز مطابق مطالعات انجام شده در قالب نقشه راه شرکت، ذوب آهن به تولید اقتصادی 5 میلیون تن در سال با در نظر گرفتن ایجاد تنوع و افزایش ارزش افزوده در محصولات تولیدی،دست می یابد.

این مقام مسئول توضیح داد: تولید 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد با انجام بهینه سازی و تعمیرات مورد نیاز یکی از اهداف فعلی ذوب آهن است که در این راستا برنامه تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند شماره یک در حال پیگیری و انجام است. همچنین اقدامات دیگری از جمله احداث واحدهای گندله سازی ، توسعه و به ظرفیت رسانی واحد تولید آهن اسفنجی ،‌ افزایش یک کنورتور یا کوره قوس الکتریکی به بخش فولادسازی و ... در حال انجام و تکمیل است .

صادقی درباره صادرات محصول به کشورهای اروپایی هم گفت : کیفیت محصولات ذوب آهن به ویژه برای مشتریان اروپایی در سال های نه چندان دور باعث شده بود که حتی در دوران تحریم نیز بسیار پیگیر خرید باشند ولی روش پرداخت معمول در اروپا ( اعتبارات اسنادی ) و چالش های ناشی از تحریم های بانکی مانع به سرانجام رسیدن مطلوب کار بوده است .

وی افزود:بعد از برجام، همکاری ها شکل جدی تری گرفت به طوری که هم اکنون تنها در بخش تامین مالی با ضمانت صادرات،5 شرکت از کشورهای اتریش ، ایتالیا ، هند و دو شرکت از آلمان خواهان همکاری با ذوب آهن هستند و درخواست خرید محصولاتی چون چدن ، شمش و سایر محصولات را در این قالب دارند.

صادقی با بیان اینکه وجود معادن مواد اولیه ی تولید فولاد، انرژی و نیروی انسانی متخصص، همچنین دسترسی به آب های آزاد از جمله مزیت های سرمایه گذاری برای تولید محصولات صنایع معدنی و فولادی درایران است، ادامه داد: انجام مذاکره با سرمایه گذارنی از کشور چین و آلمان به منظور جذب سرمایه جهت تامین مواد اولیه و اجرای طرح های توسعه ای شرکت در حال انجام است.

تصاویر
  • برنامه های حال و آینده ذوب آهن از زبان مدیرعامل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها