Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تا 10 سال آینده بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیا خواهیم شد ‏
 

تا 10 سال آینده بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیا خواهیم شد ‏

دوشنبه، 03 مهر 1396 | Article Rating

کاهش  جهانی قیمت فلزات و محصولات معدنی همچنان ادامه دارد. در این شرایط، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی ورشکست شده‌اند، برخی اقدام به کاهش تولید خود کرده‌اند و تنها تعداد کمی توانسته‌اند همچنان با شرایط خوب مالی به فعالیت خود ادامه دهند.

چگونه دسته سوم توانسته‌اند در این شرایط دشوار محیطی بر مشکلات فائق شده و برنامه‌های‌شان را با تمام قوا دنبال کنند؟ آیا می‌توان از تجربیات آنها در ایران هم استفاده کرد؟

محمدرضا بهرامن، رئیس هیات مدیره خانه معدن ایران در گفت وگو با فولاد نیوز با اشاره به افزایش مصرف فولاد در كشور اظهار داشت: با توجه به شرایط فوق در صورت مهیا بودن شرایط ایران با نرخ رشد سالانه 6/8 درصد می‌تواند در سال 2020 در زمینه تولید فولاد به خودکفایی برسد.

رئیس هیات مدیره خانه معدن با اشاره به افزایش ظرفیت تولید فولاد در سال های 2030 و 2035 تصریح كرد: در سال 2030 حدود 50 میلیون تن و در سال 2035 سالانه 65 میلیون تن، فولاد در ایران تولید می‌شود؛ اما هنوز از هدفگذاری 11 درصدی دولت برای رسیدن به تولید سالانه 52 میلیون تن تا سال 2025 عقب هستیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تقاضای سنگ آهن در سال جاری افزود: امید است تا پایان سال جاری تقاضای سنگ‌آهن به اندازه کافی برای معادن داخل وجود داشته باشد.

بهرامن اظهار امیدواری کرد: امسال برای معادن سنگ‌آهن شاهد رونق مناسب و قابل توجهی خواهیم بود و موضوع خام‌فروشی در این معادن به حداقل خود می‌رسد.

رئیس هیات مدیره خانه معدن ایران در ادامه تصریح كرد: در خصوص اکتشاف باید به این نکته توجه داشته باشیم که با بودجه‌های دولتی نمی‌توان به اهداف تعیین شده برای شناسایی مناطق کشور از نظر مواد معدنی دست یابیم، چراکه تاکنون با وجود موارد پیش‌بینی شده و دستورالعمل‌های موجود برنامه سوم تا پنجم موفق عمل‌ نکرده‌ایم.

بهرامن وضعیت بازار مواد معدنی ایران را مثبت ارزیابی كرد و در ادامه افزود: براساس استراتژی تعریف شده در صنعت فولاد ایران، پیش‌بینی شده طی ده سال آتی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده آهن اسفنجی دنیا شود.

وی درادامه افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده و در دست انجام در سال 1396 ایران به تنهایی حدود 30 درصد آهن اسفنجی تولیدی دنیا را به خود اختصاص می‌دهد.

تصاویر
  • تا 10 سال آینده بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیا خواهیم شد ‏
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها