Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
  چشم‌انداز رکودی سنگ‌آهن؟
 

چشم‌انداز رکودی سنگ‌آهن؟

ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 | Article Rating

این روزها انتظارات برای قیمت سنگ‌آهن، خصوصا گریدهای کم عیار، بسیار نا امیدانه است.به گزارش پلنر، دپارتمان صنایع، علوم و خلاقیت استرالیا در پیش بینی جدید خود برای قیمت سنگ‌آهن کمی افزایش را پیش‌بینی کرده ، اما به دلیل به هم خوردن توازن در بازار، سنگ‌آهن چند سال آینده را همچنان در رکود سپری خواهد کرد.

در گزارش سه ماهه این وزارتخانه در تاریخ ۶ اکتبر به این نکته اشاره شده که در سال جاری میلادی قیمت سنگ‌آهن صادراتی به متوسط قیمت ۶۴ دلار فوب استرالیا خواهد رسید. این در حالی است که سه ماه پیش این قیمت ۶۲ دلار فوب محاسبه شده بود. اگرچه قیمت دیگر کامودیتی‌ها تا پایان سال کاهش خواهد داشت، متوسط قیمت سنگ‌آهن در نیمه دوم سال از پیش بینی قبلی یعنی ۵۵ دلار فوب بیشتر خواهد شد. در این میان شاخص دلار نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد که آخرین گزارش منتشره حکایت از تقویت دلار دارد و این می‌تواند روند کاهش قیمت کامودیتی‌ها را سرعت بخشد.

سنگ‌آهن امسال به دلیل تقاضا و حاشیه سود بالای فولاد خصوصا در چین، فراتر از انتظارات بسیاری از تحلیلگران ظاهر شده است. با این حال، استرالیا و برزیل به‌عنوان دو قطب اصلی این محصول، با توجه به هزینه تولید پایین، دست به افزایش عرضه خود زده‌اند که افت قیمت در سال آینده را اجتناب‌ناپذیر کرده است. به‌عنوان مثال، پیش‌بینی شده که صادرات سنگ‌آهن استرالیا از ۸۱۹ میلیون تن در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به ۸۸۷ میلیون تن در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ خواهد رسید.اما به نظر می‌رسد که هنوز با قطعیت تمام نمی‌توان در این باره صحبت کرد، سیاست‌های چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن و نیز میزان عرضه فولاد در طول دوره پیش رو برای این ماده معدنی بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

تصاویر
  •   چشم‌انداز رکودی سنگ‌آهن؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها