Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بررسی روند هفتگی بازار جهانی سنگ‌آهن و فولاد
 

بررسی روند هفتگی بازار جهانی سنگ‌آهن و فولاد

ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 | Article Rating

تعطیلات طلایی چین (اول تا هشتم اکتبر) در بازار جهانی فولاد و سنگ‌آهن نه تنها معامله‌ها در بازار را با توقف مواجه کرده بلکه فعالان بازار را در جوی انتظاری قرار داده است؛ به‌طوری‌که همه این فعالان منتظر بازگشایی بازارهای چین بودند.

در این میان قیمت‌های جهانی بیلت رو به کاهش است، این در حالی است که قبل از تعطیلات نسبتا طولانی مدت یک هفته‌ای در چین فولاد در قیمت هایش اصلاحاتی را از سوی خریداران سرسخت تجربه کرده بود، از سوی دیگر قیمت‌های جهانی بیلت هم در فاصله تعطیلات چین اصلاحاتی را از سرگذرانده بود.در واقع تعطیلات طلایی چین را باید نقطه بی‌هدفی برای بازار فولاد جهانی تعریف کرد، به‌طوری‌که این تعطیلات در چین باعث سکوت در بازار جهانی و به نوعی به خواب رفتن بازار شده است.در این باره بسیاری می‌گویند با این شرایط است که می‌توان اهمیت جمله «چرا باید اخبار فولاد چین را شهر به شهر دنبال نمود» را درک کرد. در واقع برای رصد بازار جهانی فولاد، چین همواره به‌عنوان یک منبع اصلی در نظر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر و درخصوص بازارهای جنوب شرق آسیا کیوان جعفری طهرانی، کارشناس بین‌المللی سنگ‌آهن و چرخه فولاد  می‌گوید: درخصوص بازار وارداتی و صادراتی جنوب شرقی آسیا بر این باورم که قیمت پیشنهادی بیلت در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار در هر تن کاهش یافته و این اتفاق در حالی رخ داده است که بیلت در هفته سوم سپتامبر ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن بوده است. از سوی دیگر بیلت صادراتی از کارخانه‌های ویتنام در محدوده ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلاردر هر تن گزارش می‌شود.

جعفری طهرانی در ادامه رصد بازار جهانی به بازار صادراتی هند پرداخته و می‌گوید: با توجه به قیمت‌های پایین تر، مزایدهمحصولات دو شرکت دولتی هند نیز لغو شده است. یکی از پیشنهادها در سطح قیمت ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار در هر تن بوده و دیگری ۴۷۰ دلار در هر تن بود. فروشندگان هندی منتظرند تا بازار چین باز شود و معاملات در مسیر درست قرار گیرد.یک کارخانه خصوصی نیز مبلغ ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار در هر تن را برای شمش پیشنهاد داده اما هنوز معامله‌ای انجام نشده است.

تولیدکنندگان شمش القایی دیگری نیز پیشنهادهایی را از آفریقا و در محدوده ۴۸۰ دلار در هر تن برای تحویل در سواحل غربی هند دریافت کرده‌اند. از سویی در بازار داخلی هند، قیمت بیلت داخلی هم ۴۰۳ دلار گزارش می‌شود. این کارشناس بین‌المللی سنگ‌آهن و چرخه فولاد در ادامه با پرداختن به کشورهای حوزه (سی.آی.اس) می‌گوید: پیشنهادهای بیلت از کارخانه‌های روسیه و اوکراین کاهش یافته و در محدوده ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. اما فروشندگان تمایلی به فروش کمتر از این سطح قیمتی ندارند.در بازار صادراتی مصر، واردات بیلت مصر از منطقه CIS در محدوده ۵۱۰ دلار در هر تن بوده اما هیچ معامله‌ای صورت نگرفته است.وی در ادامه با اشاره به بازار داخلی و صادراتی چین می‌گوید: قیمت بیلت داخلی چین درب کارخانه تانگشان ۵۳۳ دلار در هر تن شامل ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده است و قیمت بیلت صادراتی چین ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار در هر تن فوب بنادر چین است.


تصاویر
  • بررسی روند هفتگی بازار جهانی سنگ‌آهن و فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها