Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قیمت قراضه آهن کاهش خواهد یافت
 

قیمت قراضه آهن کاهش خواهد یافت

ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 | Article Rating

در ماه‌های اخیر بازار فولاد امریکا مورد بحث در تمامی محافل صنعتی این کشور بود. تعرفه های وارداتی و همکاری فولادسازان امریکا با دیگر کشورهای دنیا مساله ای بود که تمامی رسانه ها از آن صحبت می کردند ولی اتفاقی که در ماه سپتامبر افتاد باعث شد تا صنعت فولاد جهان با تغییرات زیادی مواجه شود.

طبق گزارش‌های موجود در ماه‌های اخیر قیمت فولاد قراضه در دنیا روند کاهشی داشته است و پیش بینی می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی همین قیمت پایین در بازار حفظ شود یا میزان افزایش قیمت چندان محسوس نباشد.

افت قیمت آهن قراضه در بازار جهانی باعث شد تا جهت گیری بازار تغییر کند. در این ماه‌ها صادرات آهن قراضه از امریکا به دیگر کشورهای دنیا کاهش پیدا کرد در حالیکه واردات آن رشد کرد. در آسیا هم قیمت پایین تر قراضه وارداتی باعث شد تا تقاضا با سرعت بالایی رشد کند. آمارها نشان می‌دهد رشد تقاضا در کشور بنگلادش اصلی ترین دلیل افزایش تقاضای آهن قراضه در این قاره است. اگرچه بازار هند هم به دلیل سرمایه گذاری زیاد در افزایش حجم تولید و تبدیل شدن به یکی از بزرگترین فولادسازان جهان نقش بسزایی در این بازار دارد.

 

بزرگترین مصرف کننده آهن قراضه

طبق آخرین گزارش بازیافت فولاد در جهان، در نیمه اول سال جاری چین بزرگترین مصرف کننده فولاد قراضه در دنیا بوده است. این کشور در نیمه  اول سال جاری میلادی ۴۶ درصد از کل آهن قراضه دنیا را مصرف کرد و انتظار می رود تا انتهای سال جاری میزان مصرف آهن قراضه در این کشور به ۶۲.۲ میلیون تن برسد.

در شش ماه اول سال جاری چین ۲۹۸هزار و ۱۰۶ تن آهن قراضه صادر کرد و اصلی ترین خریدار آهن قراضه تولید شده  در این کشور، تایوان بود. تایوان در نیمه اول سال جاری ۹۶ هزار و ۳۹۸ تن آهن قراضه از چین وارد کرد و اندونزی با وارد کردن  ۴۸ هزار و ۶۹۵ تن، ویتنام با وارد کردن ۲۸ هزار و ۹۷۵ تن و هند با وارد کردن ۲۷ هزار و ۶۳۴ تن آهن قراضه در جایگاه دوم تا پنجم قرار داشتند.

 

بزرگترین صادرکننده آهن قراضه

 در نیمه اول سال جاری، بیست وهشت کشورعضو اتحادیه اروپا بزرگترین صادر کننده آهن قراضه در دنیا بودند. در این بازه زمانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۹.۶۹۱ میلیون تن آهن قراضه به دنیا صادر کردند که نسبت به نیمه اول سال قبل ۱۵.۸ درصد رشد داشت. اصلی ترین خریدار آهن قراضه صادراتی اتحادیه اروپا کشورهای ترکیه و پاکستان بودند. ترکیه در نیمه اول سال جاری ۵.۹۷۵ میلیون تن و پاکستان ۷۱۸ هزار تن اهن قراضه از اتحادیه اروپا وارد کردند. واردات ترکیه از اتحادیه اروپا  در نیمه اول سال جاری ۱۹.۵ درصد رشد کرد در حالیکه واردات پاکستان از این منطقه ۶.۴ درصد تنزل یافت.

 

بزرگترین وارد کنندگان آهن قراضه

طبق  گزارش بازیافت فولاد جهان، ترکیه بزرگترین وارد کننده آهن قراضه در دنیا است. این کشور در شش ماه اول سال جاری ۹.۳۲۷ میلیون تن آهن قراضه وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد رشد داشت. بیشترین نرخ رشد واردات ترکیه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود. دومین وارد کننده بزرگ آهن قراضه در دنیا کشور کره جنوبی است که در نیمه اول سال جاری ۳.۰۳۷ میلیون تن آهن قراضه وارد کرد. میزان واردات این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان ۷.۸ درصد رشد کرده بود.

تصاویر
  • قیمت قراضه آهن کاهش خواهد یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها