Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دومین گندله سازی شرق کشور در آستانه افتتاح
 

دومین گندله سازی شرق کشور در آستانه افتتاح

چهارشنبه، 10 آبان 1396 | Article Rating

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: گندله‌سازی اُپال پارسیان سنگان به عنوان دومین گندله سازی شرق کشور در آستانه افتتاح قرار دارد.

مهدی کرباسیان افزود: گندله‌سازی اُپال پارسیان از جمله طرح های ایمیدرو بود که به بخش خصوصی واگذار شد و سازمان توسعه برای راه اندازی آن با گروه کنسرسیوم پارسیان مشارکت کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه دوره آزمایشی تولید خود را انجام می‌دهد عنوان کرد: طرح فوق در مرحله آزمایشی حدود 100 هزار تن گندله تولید کرده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص ماشین آلات به کار رفته در دومین گندله سازی شرق کشور اظهار کرد: 70 درصد ماشین آلات به کار رفته در این اینگونه پروژه ها نیز ایرانی هستند، این در حال است که تا پیش از آن تنها 10 تا 15 درصد ماشین آلات پروژه های صنعتی، ایرانی بودند.

کرباسیان در خصوص میزان اشتغالزایی در کارخانه های مجتمع سنگان گفت: چهار هزار نفر به طور مستقیم و 10 هزار نفر به طور غیر مستقیم پروژه های محدوده سنگان مشغول به کار هستند و با بهره برداری از آنها ، کشور دیگر نیاز به واردات گندله از کشورهای دیگر نخواهد داشت.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته کارخانه گندله سازی اپال پارسیان نیز با ظرفیت تولید 5 میلیون تن در سال،‌ در نوبت راه اندازی قرار دارد.

مجتمع معدنی سنگان که به سبب ذخایر بالای سنگ آهن به عنوان عسلویه شرق کشور شهرت یافته و دارای 1.2 میلیارد تن ذخیره است.


تصاویر
  • دومین گندله سازی شرق کشور در آستانه افتتاح
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها