Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش رشد اقتصادی در ماه‌ های آینده

ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 | Article Rating

رئیس اتاق بازرگانی تهران از کاهش نرخ رشد اقتصادی در ماههای آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: اصرار بیش از اندازه به ثبات نرخ ارز، تولید را دچار مشکلات زیادی کرده ست.

مسعود خوانساری صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه طلب پیمانکاران کماکان به قوت خود باقی است اظهار داشت : این امر شرکتهای مشغول به کار در حوزه سلامت و بهداشت را با معضل بزرگی مواجه کرده است و در حال حاضر بودجه های دولت تکاپوی پرداخت آن را نمی دهد. دولت جفا بیش از این را در حق پیمانکاران و شرکتهای بخش خصوصی پایان دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در ماه های گذشته افزایش نرخ ارز در کشور مشهود بوده است و پیش بینی می شد که اینافزایش قیمت ها کماکان ادامه یابد، زیرا تورم در سالهای اخیر وجود داشته اما متناسب با آن نرخ ارز، تغییر نکرده است، بنابرایننرخ ارز هنوز واقعی نیست.

وی در ادامه گفت: دولت برای کنترل خود نبایداز ممنوعیت کالاها و برخوردهای غیرکارشناسی بهره گیرد. در شروع دولت روحانی، قیمت لیر ترکیه ۲۵۰۰ تومان بوده که اکنون به ۱۰۰۰ تومان رسیده است و میزان ورادات از این کشور افزایش یافته است اما در همین مدت نرخ دلار تا دو ماه قبل تغییری نداشته است.

خوانساری یاد آور شد که در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۰۰ هزار نفر به آنتالیای ترکیه سفر کرده اند که شرایط ارزی باعث دادن سوبسید برای سفر به این کشور شده است و اصرار بیش از اندازه به ثبات نرخ ارز، تولید را دچار مشکلات زیادی کرده ست.

وی تاکید کرد که لازم است که ارز هم به عنوان یک کالا، قیمتگذاری شده و دولت کنترل و مدیریت آن را به عهده داشته باشد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها