Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید آزمایشی آهن اسفنجی فولاد سبزوار تا پایان دی
 

تولید آزمایشی آهن اسفنجی فولاد سبزوار تا پایان دی

چهارشنبه، 01 آذر 1396 | Article Rating

مجری طرح فولاد سبزوار از تولید آزمایشی کارخانه آهن اسفنجی این طرح تا پایان دی امسال خبر داد. مشعل این کارخانه از حدود 10 روز پیش روشن شده است.

سعید نظام دوست با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر، 98 درصد عملیات ساختمانی و سیویل واحد آهن اسفنجی فولاد سبزوار به اتمام رسیده و 95 درصد تامین ساخت و نصب اسکلت فلزی مورد نیاز انجام شده است. همچنین نصب تجهیزات مکانیکی برای ناحیه مرکزی و اجرای خطوط لوله و پایب به صورت 100 درصد تکمیل شده است.

وی ادامه داد: زیرساخت های مورد نیاز این کارخانه اعم از احداث سیستم آب رسانی، احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز برای تامین گاز مورد نیاز و سیستم برق رسانی (توسعه پست ماشین های الکتریکی و احداث خط انتقال برق 132 کیلو ولت و احداث پست کارخانه 132 کیلو ولت) تامین شده است.

مجری طرح فولاد سبزوار با بیان اینکه 65 درصد تجهیزات مورد نیاز واحد احیای مستقیم (آهن اسفنجی) داخلی و 35 درصد آن خارجی است، تصریح کرد: تاکنون 95 درصد ماشین آلات خارجی و 92 درصد ماشین آلات داخلی مورد نیاز کارخانه تامین شده است.

وی افزود: با افتتاح واحد مذکور 370 نفر به طور مستقیم و حدود 3000 نفر به طور غیر مستقیم به کار مشغول خواهند شد.

نظام دوست میزان سرمایه گذاری انجام شده برای واحد احیای مستقیم طرح فولاد سبزوار را حدود 450 میلیارد تومان برآورد کرد.

بنا به این گزارش، طرح فولاد سبزوار از جمله طرح های 7 گانه فولاد استانی محسوب می شود که ظرفیت تولید واحد اسفنجی آن 800 هزار تا یک میلیون تن بوده و در منطقه جوین (حدود 65 کیلومتری غرب سبزوار) واقع است.

 


تصاویر
  • تولید آزمایشی آهن اسفنجی فولاد سبزوار تا پایان دی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها