Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مجتمع فولاد خراسان رکورد تولید آهن اسفنجی را شکست
 

مجتمع فولاد خراسان رکورد تولید آهن اسفنجی را شکست

چهارشنبه، 04 بهمن 1396 | Article Rating

مدیر احیای مستقیم مجتمع فولاد خراسان گفت: این مجتمع در دیماه امسال با تولید 128 هزار و 29 تن آهن اسفنجی رکورد قبلی خود را 901 تن افزایش داد.

فرشید فضیلتی افزود: رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی این مجتمع 127 هزار و 128 تن و مربوط به شهریور سال 1392 بود که با راه اندازی واحد فولادسازی شماره 2 مجتمع در اردیبهشت امسال، این افزایش تولید در واحد احیا که تامین کننده ماده اولیه واحد فولادسازی است، محقق شد.
وی با اشاره به اینکه واحد احیای مستقیم این شرکت دارای 2 مدول با فناوری میدرکس است که از سال 1388 آغاز به کار کرده، اظهار کرد: تامین به موقع قطعات یدکی و گندله مورد نیاز این واحد با افزایش زمان در دسترس تولید، از دیگر علل تحقق این رکورد بوده است.

وی افزود: با راه اندازی واحد گندله سازی و پایداری تامین مواد اولیه باکیفیت مجتمع، امکان دستیابی به رکوردهای بالاتر در تولید ناحیه احیا میسر می شود.
مجتمع فولاد خراسان در منطقه ای به مساحت یک هزار و 400 هکتار واقع در 15 کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار دارد.

این مجتمع با تولید نورد سبک فولاد ساختمانی به ظرفیت 550 هزار تن در سال، فولادسازی بیلت به ظرفیت 630 هزار تن در سال و 2 واحد احیای مستقیم هر یک به ظرفیت 800 هزار تن در سال و نیز فولادسازی شماره 2 به ظرفیت 720 هزار تن در سال زمینه اشتغال مستقیم پنج هزار نفر را فراهم آورده است.
نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

تصاویر
  • مجتمع فولاد خراسان رکورد تولید آهن اسفنجی را شکست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها