Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی اجرایی شد
 

کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی اجرایی شد

شنبه، 07 بهمن 1396 | Article Rating

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: هفته آینده واحد احیای فولاد نی ریز ( استان فارس ) در حالی افتتاح رسمی می شود که کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی در آن به مورد اجرا گذاشته شده است.


منصور یزدی زاده  افزود: طرح فولاد نی ریز در واقع سومین فولاد استانی است که با روش ایرانی ' پرد ' که گندله از طریق احیا به آهن اسفنجی است تبدیل می شود .
وی تصریح کرد : روش تولید ' پرد ' یک فناوری بومی است که ثبت جهانی شده و نقش موثری دارد و در فولادهای شادگان، و میانه به کار گرفته شده و در فولاد سپید دشت هم از روش میدرکس بهره گیری شد .

** حجم سرمایه گذاری 250 میلیون یورویی
یزدی زاده خاطرنشان ساخت: حجم سرمایه گذاری صرف شده برای هفت طرح فولاد استانی بطور متوسط هریک 250 میلیون یورو بوده که از این رقم 50 درصد خارجی ( چینی) و بقیه داخلی است .

** هر طرح فولادی 800 هزار تن
وی گفت: هفت طرح فولادی هریک با ظرفیت 800 هزار تن پیش بینی شده و قابلیت افزایش هم دارند و به این ترتیب توان تولید ارتقا پیدا می کند .

** فولاد سازان در مسیر رونق اشتغال
یزدی زاده اضافه کرد: دولت دوازدهم، همانند دولت یازدهم در اندیشه رونق بخشیدن به اشتغال کشور است و در چارچوب هفت طرح فولاد استانی، این مهم مورد توجه قرار گرفته و به شکل مستقیم هریک از این طرحها 220 تا 250 نفر امکان اشتغال خواهند داشت.

** فولاد سبزوار دهه فجر
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران افزود: انتظار می رود فولاد سبزوار در دهه فجر امسال و یا تا پایان بهمن ماه جاری افتتاح رسمی شود و برای فولاد بافت ( کرمان ) پیش بینی خرداد 97 و قائنات هم نیمه نخست سال آینده برآورد زمانی شده است .

** پیشرفت 30 تا 35 درصدی فولادسازی ها
یزدی زاده توضیح داد: اکنون برای مرحله فولاد سازی هفت طرح مزبور که بعد از احیا محسوب می شود، پیشرفت فیزیکی میانگین 30 تا 35 درصدی را می توان ذکر کرد و سپید دشت ( چهارمحال وبختیاری) پیشرفت بیشتری دارد.
وی گفت : انتظار می رود در مرحله فولاد سازی هر واحد برای 800 نفر ایجاد شغل کند .
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی اکنون چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و با تکمیل و بهره برداری از هفت طرح فولاد استانی، در مجموع بطور متوسط 5.6 میلیون و حداکثر هفت میلیون تن به ظرفیت این بخش افزوده شود.
اکنون ظرفیت فولاد سازی کشور از مرز 30 میلیون تن گذشته و پیش بینی شده، تا پایان امسال حدود 22 میلیون تن فولاد در کشور تولید شود .

تصاویر
  • کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی اجرایی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها