Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
۷۰۰ هزار تن آهن و فولاد ایران به عمان صادر شد
 

۷۰۰ هزار تن آهن و فولاد ایران به عمان صادر شد

ﺳﻪشنبه، 10 بهمن 1396 | Article Rating

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: صادرات آهن و فولاد ایران به عمان در 9 ماهه نخست امسال از مرز 700 هزار تن گذشت و نیمی از صادرات غیرنفتی به این کشور را به خود اختصاص داد.


به گفته «عباس عبدالخانی» رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان، طی این مدت حدود 400 میلیون دلار صادرات غیرنفتی به عمان داشتیم که نیمی از آن را محصولات آهن و فولاد به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در 9 ماهه امسال (منتهی به آذر) 200 میلیون دلار آهن و فولاد به عمان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

در 9 دی ماه امسال نیز خط کشتیرانی خرمشهر به بندر صحار عمان افتتاح و مقرر شد هر 15 روز یک بار یک کشتی باری در این مسیر تردد کند؛ بنابراین 15 دی ماه یک کشتی باری 286 کانتینری وارد عمان شد.
«محسن ضرابی» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در این باره گفت: این خط کشتیرانی به عنوان یک زیرساخت توسعه تجاری با عمان، دومین خط دریایی است که بعد از خط کشتیرانی بندرعباس به صحار با پیگیری اتاق مشترک ایران و عمان راه اندازی شده است.

وی افزود: این خط کشتیرانی که با سرمایه گذاری قابل توجه و برنامه ریزی عمانی ها انجام شده است، می‌تواند نقش مهمی در تسهیل مراودات تجاری تجار ایرانی و عمانی برای صادرات و صادرات مجدد ایفا کند و با توجه به شرایط ویژه‌ ای که برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی در این بندر فراهم شده، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گفته ضرابی در 6 ماهه نخست امسال، 78 میلیون ریال صادرات استانی به عمان داشتیم که با راه‌اندازی این خط کشتیرانی شاهد افزایش چشمگیر حجم صادرات استان خواهیم بود.
پیش از این نیز خط کشتیرانی از مقصد بندرعباس به بندر صحار افتتاح شد و قرار است در آینده نزدیک خط کشتیرانی بندر چابهار به این بندر تجاری عمان افتتاح شود.

عمان یازدهمین بازار هدف کالاهای صادراتی کشور است که در 9 ماهه نخست امسال (منتهی به آذر) یک میلیون و 333 هزار تن کالا به ارزش 393 میلیون دلار به این کشور صادر شده است؛ این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی 12 درصد افت و از لحاظ وزنی 24 درصد رشد را نشان می دهد.

تصاویر
  • ۷۰۰ هزار تن آهن و فولاد ایران به عمان صادر شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها