Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیش بینی بازار فولاد در سال آینده
 

پیش بینی بازار فولاد در سال آینده

ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 | Article Rating

بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: در این سال به دلایل مختلفی از جمله خروج رکود صنایع پایین دستی فولاد، بازار فولاد قوت گرفت و با تحرک همراه بود و همین باعث شد که نه تنها تولید بخش فولاد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند بلکه این بخش برای تغذیه بازار داخلی از مقدار صادرات خود بکاهد.

وی در ادامه با اشاره به قیمت‌های فولاد در بازار داخلی، افزود: برعکس سال گذشته که به فولادسازان خرده می‌گرفتند که چرا قیمت عرضه فولاد ایران در بازارهای جهانی ارزان‌تر از بازارهای داخلی است، امسال قیمت‌ها تثبیت شده و نوسان آن در حد سه الی چهار درصد بوده و قیمت نهایی فروش ما در داخل از قیمت FOB  کشورهای تولیدکننده فولاد در خارج از مرزها پایین‌تر است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ادامه افزود: حتی در قیمتی که شورای رقابت برای فولاد داخلی تعیین کرد گفته شد که منطبق بر قیمت FOB دریای سیاه باشد که امروز می‌بینیم حتی قیمت داخلی فولاد ۳۰۰ تومان از قیمت FOB دریای سیاه ارزان‌تر است.

سبحانی همچنین با اشاره به وضعیت قیمتی در سال آینده و زمزمه‌هایی که درباره افزایش قیمت آن به گوش می‌رسد، بیان کرد: نمی‌توانیم موضوع قیمت فولاد در سال آینده را پیش بینی کرد، ولی قولی که در این رابطه می‌توانیم بدهیم این است که ما در داخل باعث نشویم که عرضه کم یا تولید کم محصول فولادی باعث افزایش قیمت شود؛ چراکه ما بازار را مرتب رصد می کنیم و تولید را حتی افزایش می دهیم.

وی ادامه داد: در طرف دیگر افزایش قیمت، افزایش هزینه ها قرار دارد به گونه ای که برخی مواد اولیه مصرفی برای تولید با افزایش قیمت های زیادی همراه بودند؛ یعنی الکترود گرافیتی که برای فولاد در کوره های قوس الکتریکی استفاده می شود را شش ماه پیش ۲۵۰۰ دلار می خریدیدم و امسال قیمت این محصول تا ۲۵ هزار دلار افزایش یافته است، یعنی در همین بخش هزینه‌ها ۱۰ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: در بقیه موارد مثل موادنسوز و فرو آلیاژها هم همین وضعیت وجود دارد. در این شرایط از آنجاکه پایه برخی محصولات لازم برای تولید فولاد وارداتی هست، هم قیمت ارز و هم افزایش قیمت های جهانی روی آن تاثیر خواهد گذاشت.

تصاویر
  • پیش بینی بازار فولاد در سال آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها