Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت های فولادی بورسی
 

گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت های فولادی بورسی

شنبه، 07 مهر 1397 | Article Rating

رشد ۲۷ درصدی فروش ورق گرم فولاد مبارکه در نیمه اول سال ۹۷/ درآمد ۹۸ هزار میلیارد ریالی “فولاد”

فولاد مبارکه گزارش عملکرد نیمه اول سال خود را منتشر کرد که براساس گزارش مربوطه شرکت به دلیل افزایش حجم فروش، افزایش ۴۶ درصدی را در درآمدهای فروش به ثبت رساند. درآمد شرکت از ۶۶۹۳ میلیارد تومان به ۹۸۱۰ میلیارد تومان رسید.

فولاد مبارکه در نیمه اول سال جاری تولید محصولات گرم را به ۲ میلیون و ۴۶۷ هزار تن رساند که از یک میلیون و ۹۳۳ هزار تن سال گذشته ۲۷ درصد بالاتر است. در مدت مذکور فروش محصولات گرم شرکت نیز رشد ۲۷ درصدی داشته و به ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار تن رسیده است.

فولاد مبارکه در ۶ ماهه اول سال همچنین ۷۱۳ هزار تن نورد سرد و ۱۴۲ هزار تن ورق پوششدار تولید کرده است که در هر دو بخش کاهش تولید را به ثبت رسانده و این امر نشان می دهد به جهت تقاضا برای محصولات گرم این شرکت نیز تمرکز خود را بر روی تامین نیاز داخل و تولید محصولات گرم قرار داده است.

تولید نورد سرد فولاد مبارکه در ۶ ماهه پارسال ۷۵۰ هزار تن و محصولات پوششدار ۱۴۹ هزار تن بود.

فروش این دو محصول هم شامل ۶۹۸ هزار تن نورد سرد و ۱۳۵ هزار تن ورق پوششدار بود درحالی که پارسال ۷۴۲ هزار تن نورد سرد و ۱۵۰ هزار تن ورق پوششدار توسط فولاد مبارکه فروخته شده است.

درآمد فروش این اقلام در نیمه اول سال ۹۸۱۰ میلیارد تومان بود که نسبت به ۶۶۹۳ میلیارد تومان سال گذشته، رشد ۴۷ درصدی داشته است.

بررسی ها نشان می دهد، فولاد مبارکه رشد فروش فصل تابستان را نسبت به بهار داشت. همچنین بررسی ها حاکی از آن است که به جهت تصمیمات و دستورالعمل های اتشباه و متناقض وزارت صمت و سهمیه بندی و بعضا لغو معاملات در بورس، شرکت در شهریور ماه شاهد کاهش ۸ درصدی فروش نسبت به ماه قبل بوده است.

رشد ۳۳۸ درصدی تولید فولاد چادرملو/ درآمد فروش “کچاد” به بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان رسد

تولید فولاد چادرملو در نیمه اول امسال به ۴۳۴ هزار تن رسید درحالی که در مدت مشابه سال قبل ۹۹ هزار تن بود.

براساس گزارش ۶ ماهه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت در نیمه اول امسال ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تن، گندله یک میلیون و ۷۳۶ هزار تن و فولاد ۴۳۴ هزار تن بود درحالی که در سال گذشته تنها ۴ میلیون و ۲۶۱ هزار تن کنسانتره، یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن گندله و ۹۹ هزار تن فولاد تولید شده بود.

فروش نیز در شرکت مذکوربه گونه ای بود که ۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تن کنسانتره، یک میلیون و ۵۶۱ هزار تن گندله و ۴۲۸ هزار تن فولاد فروخته شد و ارزش کل فروش شرکت بالغ بر ۲۷۳۸ میلیارد تومان بود.

ارزش فروش محصولات شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴۶ درصدی داشت چراکه در نیمه اول سال گذشته درآمد حاصل از فروش ۱۱۱۳ میلیارد تومان بود.

چادرملو در نیمه اول سال گذشته فروش فولاد نداشت و دلیل رشد درآمد فروش در نیمه اول امسال به دلیل حجم قابل توجه فروش فولاد بوده است.

فروش بیش از ۱۵۸ هزار تن محصول آلیاژی در “فولاژ”/ درآمد فروش فولاد آلیاژی ۷۵۱ میلیارد تومانی شد

شرکت فولاد آلیاژی ایران آمار ۶ ماهه تولید و فروش خود را منتشر کرد که براساس این گزارش تولیدات شرکت فراتر از ۲۱۱ هزار تن رفت و با رشد ۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد.

تولیدات فولاد آلیاژی ایران در ۶ ماهه امسال شامل ۱۶۲ هزار تن محصولات آلیاژی و ۴۸ هزار تن محصولات مهندی و صنعتی می شد در حالی که در سال گذشته ۱۵۶ هزار تن محصول آلیاژی، ۳۴ هزار تن مهندسی و صنعتی و ۱۱ هزار تن محصولات ساختمانی تولید شده بود.

فولاد آلیاژی ایران در مدت مذکور ۷۵۱ میلیارد تومان درآمد از ناحیه فروش کسب کرده درحالی که در سال گذشته ۴۴۳ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود.

درآمد عملیاتی شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه سال مالی ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته که ناشی از رشد قیمت فروش محصولات آلیاژی و نیز مهندسی و صنعتی می باشد.

فولاد آلیاژی هر کیلوگرم محصول آلیاژی را در نیمه اول امسال به طور میانگین ۳۹۵۲ تومان فروخته است درحالی که در سال قبل میانگین نرخ این محصولات ۲۳۸۲ تومان بود.

محصولات صنعتی و ساختمانی نیز از ۱۵۷۵ تومان به ۲۶۹۲ تومان رسیده است.

گفتنی است، این شرکت در ۶ ماهه اول امسال درمجموع ۱۵۸ هزار تن محصول آلیاژی، ۴۶ هزار تن محصولات مهندسی و صنعتی و نیز هزار تن محصول ساختمانی فروخته است که نسبت به سال قبل در حوزه آلیاژی و مهندسی رشد اما در محصولات ساختمانی افت فروش داشته است.

فروش محصول آلیاژی شرکت در ۶ ماهه پارسال ۱۵۶ هزار تن، مهندسی و صنعتی ۳۴ هزار تن و ساختمانی ۱۱.۵ هزار تن بوده است.

لذا شایان ذکر است، جمع مقادیر فروش محصول اصلی این شرکت تا پایان دوره شش ماهه سال جاری به بیش از ۱۵۸ هزار تن رسیده است.

رشد ۳۹ درصدی درآمد فروش فولاد هرمزگان در نیمه نخست امسال/ فروش “هرمز” از ۱۶۵۰ میلیارد تومان فراتر رفت

فولاد هرمزگان گزارش تولید و فروش نیمه نخست سال خود را منتشر کرد که براساس این گزارش شرکت در نیمه اول سال ۱۶۵۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

فولاد هرمزگان که در نیمه اول امسال موفق به تولید ۷۳۶ هزار تن اسلب و فروش ۷۴۴ هزار تن شده به لحاظ درآمدی رشد ۳۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت چراکه درآمد حاصل از فروش شرکت در مدت مشابه سال قبل ۱۱۸۹ میلیارد تومان بود.

فولاد هرمزگان در ۶ ماهه پارسال به تولید ۶۹۲ هزار تن اسلب و فروش ۷۷۷ هزار تن شده بود. بررسی این آمار حاکی از آن است که هرمزگان رشد تولید و کاهش صادرات داشته اما به جهت افزایش قیمت ها در سال جاری رشد درآمد داشته است.

به طور متوسط قیمت فروش هر کیلوگرم اسلب فولاد هرمزگان امسال ۲۲۲۳ تومان بود درحالی که در سال قبل ۱۵۳۰ تومان بوده است.

ارزش فروش فولاد کاوه جنوب به ۱۳۱۳ میلیارد تومان رسید/ کاهش سهم صادرات از سبد فروش “کاوه”

فولاد کاوه جنوب کیش گزارش فعالیت ۶ ماهه خود را منتشر کرد که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۵.۳ درصدی را در حجم و ۷۸ درصدی را در ارزش به ثبت رساند.

فولاد کاوه گزارش داده که در نیمه نخست سال ۳۹۰ هزار تن آهن اسفنجی داخلی، ۳۴۷ هزار تن آهن اسفنجی صادراتی و ۵۰ هزار تن کارمزدی تولید کرده است. این شرکت گفته تولید شمش بیلت داخلی ۱۶۳ هزار تن و بیلت صادراتی ۳۱۶ هزار تن بود.

فولاد کاوه هم در تولید آهن اسفنجی و هم شمش بیلت رشد تولید داشته البته در تولیدات داخلی و صادراتی آن تغییراتی ایجاد شد.

این شرکت در ۶ ماهه اول سال قبل ۵۹ هزار تن شمش بیلت داخلی، ۳۳۱ هزار تن بیلت صادراتی، ۵۸۳ هزار تن آهن اسفنجی داخلی و ۱۲۳ هزار تن آهن اسفنجی کارمزدی تولید کرد.

فروش شرکت نیز گویای این امر است که در نیمه اول امسال ۹۰ هزار تن آهن اسفنجی داخلی، ۲۸ هزار تن صادراتی و ۵۰ هزار تن کارمزدی فروخته شده و فروش شمش داخلی ۱۰۱ هزار تن و صادراتی ۳۴۹ هزار تن بود. سهم صادرات از کل تولید شمش فولاد کاوه ۷۸ درصد بوده است.

“کاوه” در دوره ۶ ماهه اول پارسال ۵۹ هزار تن شمش داخلی، ۸۸ هزار تن آهن اسفنجی داخلی و ۱۲۳ هزار تن آهن اسنفجی کارمزدی و ۳۳۱ هزار تن شمش بیلت صادراتی فروخته است. سهم صادرات بیلت هم از کل فروش شمش شرکت ۸۵ درصد بود.

بررسی ها نشان می دهد سهم بیلت صادراتی از سبد فروش فولاد کاوه کاهشی بوده که می توان این امر را به سیاست های اتخاذی اخیر وزارت صمت در محدودیت صادرات نسبت داد.

ارزش فروش کل محصولات فولاد کاوه هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی رقم ۶۵۹ میلیارد تومان رشد داشت.

تصاویر
  • گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت های فولادی بورسی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها