Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹ تنها ۱.۴ درصد رشد می یابد
 

تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹ تنها ۱.۴ درصد رشد می یابد

چهارشنبه، 25 مهر 1397 | Article Rating

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد تقاضای فولاد ایران در سال جاری میلادی ۲۰.۵ میلیون تن تخمین زده می شود اما برای سال ۲۰۱۹ نیز این انجمن برای ایران تغییری در وضعیت تقاضا به ثبت نرسانده و تغییرات را صفر اعلام کرده است.

در سال ۲۰۱۹ انتظار می رود تقاضای فولاد در بزرگترین مصرف کننده فولاد جهان یعنی چین به دلیل نبود مشوق های محرک از سوی دولت این کشور کاهشی باشد.

لذا چشم انداز تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹ چندان مثبت نبوده و تنها افزایش ۱.۴ درصدی پیش بینی می گردد. یعنی انتظار می رود تقاضای فولاد جهان در سال ۲۰۱۹ به یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون تن برسد.

انجمن جهانی فولاد همین میزان رشد پیش بینی شده را ناشی از بهبود فعالیت های سرمایه گذاری در اقتصادهای توسعه یافته و بهبود عملکرد اقتصادهای نوظهور عنوان کرده است.

انتظار می رود تقاضای فولاد در اقتصادهای پیشرفته در سال ۲۰۱۸ تنها یک درصد و در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱.۲ درصد رشد نماید. درحالی که رشد تقاضای فولاد در اقتصادهای نوظهور به استثنای چین برای سال ۲۰۱۸ حدود ۳.۲ درصد و برای سال ۲۰۱۹ حدود ۳.۹ درصد پیش بینی می گردد.

این گزارش می افزاید، در سال ۲۰۱۸ در چین افزایش تقاضا ناشی از محرک های مسکن و ساخت و ساز علی رغم کاهش سرعت توسعه زیرساخت ها متصور است درحالی که برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی می گردد با توجه به نگرانی های زیست محیطی و تلاش دولت چین برای بازگرداندن تعادل به بازار احتمال کاهش تقاضا محتمل تر باشد. هرچند که در سال ۲۰۱۹ سرمایه گذاری در زیرساخت ها می تواند از تقاضای فولاد حمایت نماید. انجمن جهانی فولاد در گزارش بخش چین تنش تجاری را در مقابل عوامل محرک تقاضای فولاد چین قرار داده است.

این انجمن تقاضای فولاد منطقه آسیا را با احتساب چین در سال جاری یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تن و برای سال آینده یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون تن برآورد کرده است که در سال جاری ۷۸۱ میلیون تن سهم چین و در سال آینده نیز همین میزان سهم این کشور است و این یعنی در سال آینده چین هیچگونه تغییری را در تقاضای فولاد تجربه نخواهد کرد.

هند به عنوان دومین فولادساز برتر جهان و منظقه آسیا هم امسال ۹۵ میلیون تن و سال آینده ۱۰۲ میلیون تن تقاضای فولاد خواهد داشت. برای ژاپن در سال جاری ۶۴.۵ میلیون تن و برای سال آینده ۶۴.۸ میلیون تن تقاضای فولاد پیش بینی شده و درمورد کره جنوبی تقاضای امسال ۵۴.۱ میلیون تن و سال آینده ۵۴.۷ میلیون تن خواهد بود.

تقاضای فولاد آمریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۹.۹ میلیون تن و برای سال آینده ۱۰۱.۲ میلیون تن برآورد می گردد.

این انجمن در ادامه گزرش خود آورده است، ۱۰ کشور با بالاترین میزان مصرف فولاد در سال ۲۰۱۸ به ترتیب چین ۷۸۱ میلیون تن، آمریکا ۹۹.۹ میلیون تن، هند ۹۵.۴ میلیون تن، ژاپن ۶۴.۵ میلیون تن، کره جنوبی ۵۴.۱ میلیون تن، آلمان ۴۱.۲ میلیون تن، روسیه ۴۱.۱ میلیون تن، ترکیه ۳۵.۲ میلیون تن، مکزیک ۲۵.۹ میلیون تن و ایتالیا ۲۵.۶ میلیون تن می باشند.

تصاویر
  • تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹ تنها ۱.۴ درصد رشد می یابد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها