Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دو پروژه جدید مگامدول آهن اسفنجی در کشور عملیاتی می شود
 

دو پروژه جدید مگامدول آهن اسفنجی در کشور عملیاتی می شود

ﺳﻪشنبه، 07 اسفند 1397 | Article Rating

محمدرضا طاهری مدیرعامل شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات گفت: یکی از کارهای مهمی که ام ام تی ای (MMTE) تا پایان سال برنامه ریزی کرده است، راه اندازی کارخانه فولادسازی یک میلیون تنی جهان فولاد سیرجان در منطقه گل گهر می باشد که یک سری امور مربوط به پیش راه اندازی آن انجام شده و به زودی قرار است برق کارخانه وصل شده تا اولین آرک کوره را بزنیم.

وی افزود: امیدواریم که تا پایان سال راه اندازی این کارخانه تکمیل شده و به مرحله بهره برداری برسد البته این امر مشروط به ترخیص تجهیزات و برخی کمبودهای قطعات این طرح از گمرک است و چنانچه تجهیزات آن به موقع به کارخانه برسد، راه اندازی از آن صورت خواهد پذیرفت.

طاهری درباره برنامه های MMTE در سال آینده نیز خاطرنشان کرد: ما دو پروژه جدید مگامدول را آغاز کرده ایم که یکی از آن ها در تربت حیدریه و متعلق به مجتمع فولاد تربیت حیدریه می باشد. ظرفیت واحد مذکور یک میلیون و ۷۶۰ هزار تنی بوده و شمع کوبی کوره های آن انجام شده و کمپرسورهای آن را هم سفارش داده ایم. منتظر هستیم تا کارهای فاینانس آن از طریق صندوق توسعه ملی انجام شود تا مابقی تجهیزات مورد نیاز را سفارش دهیم. در حال حاضر سفارش اسکلت فلزی و ریفرمر را انجام داده ایم و کوره آن نیز در حال طراحی است.

وی افزود: پروژه دیگر، مگامدول زمزم ۳ فولاد خوزستان است که آن هم مثل فولاد تربت حیدریه یک واحد یک میلیون و ۷۶۰ هزار تنی می باشد. در این پروژه به تازگی کارهای ژئوتکنیک زمین انجام شده و بعد از آن به سراغ طراحی فونداسیون و اجرای شمع خواهیم رفت.

تصاویر
  • دو پروژه جدید مگامدول آهن اسفنجی در کشور عملیاتی می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها