Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره برداری از بزرگترین واحد کنسانتره سازی کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال آینده
 

بهره برداری از بزرگترین واحد کنسانتره سازی کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال آینده

شنبه، 11 اسفند 1397 | Article Rating

مهندس سید محسن میرمحمدی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان وابسته به هلدینگ فولاد مبارکه در تشریح اولویت های این شرکت در سال جدید گفت:  اولویت فولاد سنگان سرعت بخشیدن و اتمام پروژه کنسانتره سازی می باشد.

وی افزود: مدیرعامل جدید فولاد مبارکه و رئیس جدید هیئت عامل ایمیدرو به صورت جدی وارد تنگناهای واحدهای زنجیره فولاد و بهره برداری از این ظرفیت ها شده اند و مهم ترین مبحث و نکته مهم، معادن و مدیریت برداشت از آنها است. مبحث مهم دیگر، بحث ریل و آب است که باید به سرعت درخصوص آن نتیجه گیری شود.

میرمحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه شرکت فولاد سنگان از مرداد ماه ۹۶ واحد گندله سازی خود را به بهره برداری رساند گفت: این پروژه با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان محقق شده و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های آن سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل فولاد سنگان ادامه داد: پروژه کنسانتره سازی فولاد سنگان به جهت نبود زیرساخت های لازم از برنامه عقب افتاد و مجبور شدیم در ابتدا بر روی فاز نخست و پروژه گندله متمرکز شویم و پس از پایان عملیات زیرسازی به سراغ پروژه کنسانتره سازی برویم. این شرکت در سال گذشته علیرغم مشکلات لجستیک، از طریق حمل ترکیبی(ریلی و جاده ای) موفق به انتقال بیش از ۲ میلیون تن کنسانتره به کارخانه شد که نشان دهنده یک هماهنگی میان ارکان پروژه، بهره بردار و حمایت فولاد مبارکه بوده است.

مدیرعامل فولاد سنگان تصریح کرد: فولاد سنگان تا پایان امسال و از زمان بهره برداری واحد گندله سازی از مرز ۴ میلیون تن تولید گندله عبور خواهد کرد. البته ظرفیت کارخانه بیش از این مقادیر می باشد اما به جهت کسری کنسانتره، رسیدن به ظرفیت اسمی ۵ میلیون تن زمان بر است و فعلا با ظرفیت ۶۰ درصد تولید را به جلو می بریم.

وی ضمن بیان اینکه با همت مدیرعامل فولاد مبارکه، پیشرفت فیزیکی خوبی در پروژه کنسانتره سازی این شرکت حاصل شده گفت: استراتژی که از ابتدای سال برای خود تعریف کردیم با حمایت فولاد مبارکه در حال محقق شدن است و قطعا در سال آینده شاهد راه اندازی بزرگترین پروژه کنسانتره سازی کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن خواهیم بود.

میرمحمدی صادرات گندله در شرایط فعلی را به نفع کشور ندانسته و اظهار داشت: با توجه به توسعه هایی که در زنجیره فولاد کشور در حال وقوع است به اعتقاد من صادرات گندله به نفع فولاد کشور نخواهد بود و بهتر آن است که گندله تولیدی به محصول با ارزش افزوده بالاتر تبدیل گردد و محصولات میانی یا نهایی صادر شود.

تصاویر
  • بهره برداری از بزرگترین واحد کنسانتره سازی کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها