Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره‌برداری از گندله‌سازی ۵ میلیون تنی گهرزمین تا پایان شهریور ماه ۹۷
 

بهره‌برداری از گندله‌سازی ۵ میلیون تنی گهرزمین تا پایان شهریور ماه ۹۷

شنبه، 24 فروردین 1398 | Article Rating

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: ذخیره معدن گهرزمین ۶۴۳ میلیون تن برآورد شده که بزرگترین ذخیره سنگ آهن شناخته شده در منطقه خاورمیانه است.

علی‌اکبر پوریانی در نشست و دیدار نوروزی با خبرنگاران افزود: در سال ۹۶، ۱۶‌.۵ میلیون تن سنگ آهن استخراج کردیم که در سال ۹۷ به ۱۷.۵ میلیون تن رسید که بالاترین آمار در بین معادن سنگ آهن ایران است.

وی افزود: قرار است امسال با تغییراتی در فرایند تولید، بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن داشته باشیم.

وی گفت: سال قبل بیش از ۴.۴۳۰ میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن داشتیم که بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه بود.

پوریانی با بیان اینکه در آخرین رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر ایران رتبه ۲۳ را بدست آوردیم، افزود: گهرزمین به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان در استان کرمان انتخاب شده است. همچنین گهرزمین ۶ میلیارد تومان به مردم سیل‌زده کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین عنوان کرد: در سال قبل ارزش صادرات کنسانتره ۲۸۰% (۱۲۲ میلیون دلار)، فروش سنگ پرعیار ۶۰۰% و کلوخه سنگ آهن ۹۰% نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

وی خبر داد: خط یک گندله‌سازی با ظرفیت ۵ میلیون تن تا پایان شهریور ماه امسال و خط ۳ کنسانتره‌سازی هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

پوریانی اظهار کرد: امسال ‌پیش‌بینی سود گهرزمین حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۱۰۰% رشد نسبت به سود سال مالی قبل خواهد داشت.

تصاویر
  • بهره‌برداری از گندله‌سازی ۵ میلیون تنی گهرزمین تا پایان شهریور ماه ۹۷
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها